loading...

دوربین مدار بسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته

پوریا بازدید : 30 چهارشنبه 10 آذر 1400 نظرات (0)

ساخت تبدیل HPoE دوربین مداربسته تحت شبکه در همکاری شرکت Axis و Omnitron

شرکت Omnitron Systems سازنده محصولات ارتباطی براساس فیبر نوری از همکاری با شرکت Axis Communications خبر داد.

شرکت Omnitron با همکاری شرکت Axis دست به تولید سیستمهای تبدیل PoE یا انتقال انرژی از طریق شبکه با نام OmniConverter زده است و بر روی دوربین مداربسته تحت شبکه Axis نیز به بررسی و آزمایش آن پرداخته اند.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

استفاده از مزیت کابلهای نوری یا فیبرهای نوری برای افزایش مسافتها و انتقال انرژی الکتریکی بر اساس PoE در دوربینهای مداربسته بر روی کابلهای مسی UTP باعث شد تا OmniConverter تولید شود. محصولی که با تبدیل فیبر نوری – کابل مسی  می تواند قابلیت دوربینهای مداربسته با محدودیت فاصله 100 متری بر روی کابلهای مسی را افزایش دهد. در واقع بصورت تجهیزات تامین انرژی (PSE) می تواند با استانداردهای PoE با 15 وات یا PoE+ با 30 وات و یا HPoE با 60 وات همراه با کابل کشی UTP برای چندین دوربین مداربسته اکسیز تامین انرژی نماید.

شرکت Omnitron اولین شرکت تامین کننده تبدیلهای گیگابیتی High Power 60W است که می تواند در ابعادی کوچک نیازهای چالش برانگیز یک دوربین مداربسته PTZ را برطرف نماید. مدلهای GHPoE/S که ساخته شرکت Omnitron هستند برای استفاده دوربینهای مداربسته تحت شبکه اکسیز با توان 60 وات طراحی شده اند.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

به گفته Greg Poggi از شرکت Omnitron :

شرکت Axis و شرکت Omnitron به همکاری در رابطه با سیستم نظارت تصویری تحت شبکه با استفاده از دستگاههای قابل اعتماد Omitron می پردازند که قرار است مطابق نیاز دوربینهای مداربسته اکسیز باشد. استفاده از ترکیب تبدیل فیبرنوری-کابل مسی و PoE باعث می شود OmniConverter براحتی بتواند انرژی دوربینهای مداربسته را تا فاصله بیشتری انتقال و تامین نماید و نصب دوربین مداربسته را تسهیل و اطمینان کاری را افزایش دهد.

دستگاه تبدیل Omniconverter برای شبکه های گیگابیتی و شبکه سریع تولید می شود که می توانند برای بهبود شبکه های ستاره ای (متشکل از Hub و Spoke) و daisy-chain بکار گرفته شود و بخوبی براساس زیرساخت فیبرهای نوری بکار گرفته شود. این محصول دارای گارانتی مادام العمر و از استاندارد محدوده دمایی صنعتی یا تجاری برخوردار است.

تبدیل PoE همراه فیبر نوری دوربین مداربسته

مدیر توسعه تجارت Axis درباره این همکاری گفت :

از طرف شرکت اکسیز به شرکت Omnitron در ورود به برنامه همکاری تکنولوژی خوش آمد می گویم. OmniConverters ها یک مکمل قدرتمند برای دوربینهای مداربسته اکسیز بحساب می آیند و ما در انتظار همکاری در پروژه های آینده هستیم.

شرکت Axis در بازار تصاویر ویدئویی تحت شبکه از شرکتهای پیشتاز به حساب می آید و یکی از شرکتهای سازنده سیستمهای نظارت تصویری خلاق است. شرکت Omnitron هم درحال ایجاد یک خط تولید جدید برای راهکارهای تبدیل PoE، PoE+ و HPoE 60 وات بر اساس پلتفرم سازگار با دوربینهای مداربسته است. همکاری دوجانبه برای هر دو شرکت به راهکاری تحت شبکه منجر می شود که نیازهای بازار سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته تحت شبکه را نیز در بر خواهد داشت. در آخر راهکاری ساده، بصرفه و ارزان و قابل اطمینان برای گسترش و افزایش طول شبکه های نظارت تصویری و مهمتر دوربینهای مداربسته خواهد بود.

در پایان چیزی که واضح است سعی شرکت Axis در رقابت با قابلیتهای چالش برانگیز Uniview برای بازار این شرکت است. البته نه با قیمت مناسب محصولات Uniview و نه در سطح آسیا، بلکه در جایی مثل اروپا و آمریکا می تواند این راهکار جدید را تبلیغ نماید.

دوربین مداربسته tiandy       قیمت انواع دوربین مدار بسته  جی پی اس ماشین   شرکت نصب دوربین مداربسته  سایت هایک ویژن

3 دوربین مداربسته 4K جدید به لیست Hanwha Wisenet P افزوده شد.

3 دوربین مداربسته 4K جدید در رده محصولات Wisenet P

شرکت Hanwha Techwin سه محصول جدید دیگر از سری دوربینهای مداربسته Samsung Wisenet P با رزولوشن 4K سازگار با کدک H.265 و کدک هوشمند اختصاصی WiseStream وارد خط تولید کرد. این محصولات جدید از قابلیت فشرده سازی رقابتی برخوردارند که می توانند بصورت دینامیک بر روی انکد کردن تصاویر کنترل داشته و با تنظیم کیفیت و فشرده سازی بر اساس حرکات در صحنه فشرده سازی مناسبی ارائه دهند. در نتیجه میزان نیاز به پهنای باند و حافظه در سری جدید دوربینهای مداربسته 12 مگاپیکسلی از خانواده Wisenet P بصورت چشمگیری کاهش یافته و همانند استفاده از دوربین مداربسته با رزولوشن پایینتر و کدک H.264 بصورت عادی از منابع استفاده می نماید.

تکنولوژی WiseStream

شفافیت و وضوح تصاویر دوربین مداربسته 4K باید بگونه ای باشد که هزینه ها نیز قابل توجیه باشند. Chris Parry مدیر منطقه ای شرکت Hanwha Techwin با بیان این نکته افزود :

تصاویر چند مگاپیکسلی و HD می توانند بسرعت فضای ذخیره سازی یک NVR یا سرور را با ضبط با فریم بالا و رزولوشن اصلی پر کنند.خبر خوب این است که مهندسان طراح Hanwha Techwin با هوشمندی این مشکل را حل کرده اند و تکنولوژی بی مانند WiseStream را به بازار معرفی نموده اند.

زمانی که تکنولوژی WiseStream با فشرده سازی H.265 ترکیب شود، کارایی پهنای باند می تواند در مقایسه با کدک H.264 تا 75 درصد بهبود یابد. با این کار دوربینهای مداربسته HD سری Wisenet P 4K می توانند در کنار دوربینهای مداربسته سری Q با رزولوشن 2 و 4 مگاپیکسل بخوبی و کاملا محتاطانه از پهنای باند بخوبی استفاده کنند.

ردیابی دیجیتال صوتی

Hanwha Techwin معتقد است که در کارایی و کیفیت دوربینهای مداربسته 4K یک نمونه بشمار می آیند. بعلاوه برای بهره وری بالا در استفاده از پهنای باند و حافظه، دوربینهای مداربسته جدید سامسونگ Wisenet P می توانند از قابلیت ردیابی دیجیتالی صدا در زمانهای کاهش فعالیت دوربین استفاده کنند تا در تاریکی شب براحتی حرکت اجسام یا افراد را تشخیص دهند. همچنین دوربینهای مداربسته جدید سامسونگ قابلیتهای دیگری مثل سیستم نور IR و قابلیت تشخیص فکوس معکوس خواهند داشت تا بتوانند زمانی که دوربین مداربسته از فکوس خارج می شوند تمرکز بر روی اهداف را تصحیح کنند. ضمن اینکه قابلیتهایی مثل WDR، نمای راهرو و تصحیح تمرکز نور لنز ها نیز از دیگر قابلیتهای این سری دوربین مداربسته برای بهبود تصاویر در حالتهای مختلف خواهد بود.

3 دوربین مداربسته جدید شرکت سامسونگ در دو خانواده فرمی قرار می گیرند. اولین دوربین مداربسته معرفی شده PNO-9080R می باشد که یک دوربین مداربسته 4K از خانواده دوربینهای مداربسته بولت به حساب می آید. دوربین مداربسته بعدی PND-9080R از خانواده دوربینهای مداربسته دام (Dome)  و آخرین دوربین مداربسته هم PNV-9080R از سری دوربینهای مداربسته دام با استاندارد محافظتی مقاوم به خرابکاری است که بزودی در بازارها عرضه خواهند شد.

پوریا بازدید : 51 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)


نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته : یکی از موضوعات و چالش های مهم هنگام نصب دوربین های مدار بسته بررسی و محاسبه UPS ( سیستم برق اضطراری) برای دوربین مدار بسته است. برای این کار باید توان یو پی اس مورد نیاز به شکلی دقیق محاسبه شود تا در شرایط قطع شدن برق سیستم های شما از کار نیفتد.

 

یو پی اس چیست؟

دستگاه برق اضطراری همان طور که از نامش پیداست، در هنگام قطع شدن برق به هر دلیلی، وظیفه تامین برق اضطراری سیستم های مداربسته را دارند. به طور کلی یو پی اس هار ا به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم می شوند.

 

یو پی اس آفلاین: این نوع از یو پی اس ها هنگامی که سیستم مداربسته به برق شهری متصل است در مدار قرار ندارند و تنها در هنگام قطع شدن برق شهری وارد مدار شده و وسیله برقی را تغذیه می کنند. بنابراین یو پی اس های آفلاین یک تاخیر زمانی میان قطع شدن برق شهری و اتصال سیستم به یو پی اس دارند. این یو پی اس ها برای وسایل برقی صنعتی و خانگی توصیه می شود اما برای سیستم های مداربسته مناسب نیستند.

 

یو پی اس آنلاین: در این نوع یو پی اس دستگاه برق اضطراری همواره در مدار قرار دارد و قطع و وصل شدن برق شهری تاثیر بر عملکرد یو پی اس و سیستم مداربسته شما ایجاد نمی کند. به زبان ساده تر دستگاه برق اضطراری آنلاین همیشه در مدار برق سیستم شما قرار دارد و برق اصلاح شده را به دوربین مداربسته، DVR یا دستگاه NVR شما ارسال می کند.

 

محاسبه ظرفیت یو پی اس

محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته به معنی انتخاب درست و مناسب دستگاه برق اظطراری برای دوربین های مداربسته نصب شده در یک پروژه است.  برای آنکه سیستم مداربسته نصب شده حتی بعد از قطع شدن برق به هر دلیلی بتواند به کار خود ادامه دهد نیاز به یو پی اس مناسب داریم. یکی از موضوعات مهم برای خرید یو پی اس مناسب محاسبه ظرفیت مورد نیاز سیستم مداربسته است.

 

در تعریف ساده توان یو پی اس به معنی توان کلیه تجهیزاتی است که قرار است یو پی اس شما آنها را روشن نگه دارد. نکته اول اینکه به یاد داشته باشید عموما 25 درصد توان هر یو پی اس صرف روشن نگاه داشتن و تغذیه خود دستگاه یو پی اس می شود.

 

واحد اندازه گیری توان یو پی اس کیلو وات ساعت (KVA) است و برای محاسبه میزان ساعت ذخیره انرژی توسط یو پی است باید تعداد باطری های متفاوتی که در این سیستم استفاده شده است را محاسبه کرد. به طور کلی میزان آمپر، تعداد باطری ها و توان سیستم برق اظطراری شما از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است.

 

تعداد باطری × ولتاژ باطری/توان مصرفی × تعداد ساعت های بکاپ = آمپر ساعت باطری در سیستم برق اضطراری

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته
پوریا بازدید : 48 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)


سرعت شاتر در دوربین مداربسته

تصویر برداری در دوربین های عکاسی و دوربین های مداربسته بر اساس میزان نور دریافتی از محیط است. مکانیزم تصویر برداری به طور کلی به این شکل است مقداری نور به یک سطح حساس به نور برخورد کرده و با تاثیر آن تصویری از محیط ثبت می شود. اگر بخواهیم این فرآیند را با چشم انسان مقایسه کنیم، دیافراگم موجود در دوربین ها همان کار عنبیه چشم را انجام می دهد که در شرایط نوری مختلف باز و بسته می شوند. دیافراگم دوربین های مداربسته نیز در شرایط کم نوری بزرگ شده و در شرایط نور زیاد کوچک می شوند تا از این طریق میزان نور عبوری و دریافتی لنز دوربین ها کنترل شود. در این فرآیند شاتر دوربین مدت زمان باز و بسته بودن دیافراگم برای دریافت نور را کنترل می کند.

مفهوم سرعت شاتر

بر اساس تعریف ذکر شده در بالا سرعت شاتر دوربین مدار بسته به مدت زمانی اشاره می کند که شاتر باز می شود. این مدت زمان هر چه بیشتر باشد نور بیشتری پس از عبور از لنز و دیافراگم دوربین به سنسور ها برخورد می کند و تصویر شفاف تر نوری ثبت می شود. در تصویر زیر اعداد ذکر شده نشان دهنده سرعت شاتر است.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

هرچه زمان شاتر کمتر باشد امکان تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر است.

شاتر دیجیتال در دوربین مداربسته نسل جدید

بر اساس طراحی های مهندسی شده شاتر دوربین مداربسته، چالش بر انگیز ترین موضوع این است که کل صفحه حسگر های دوربین باید به یک میزان فوتون های نور را دریافت کنند تا از این طریق تصاویر واضح تری داشته باشیم. بگذارید با یک مثال این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم، تصور کنید که شاتر در دوربین های مداربسته به مانند درب اتوماتیک پارکینگ ها عمل می کند، بنابراین وقتی درب این پارکینگ فرضی باز می شود نور به سطح حساس داخلی برخورد می کند و تصویر ایجاد می شود. در چنین شرایطی مشخص است که قسمت پایینی سطح حساس، نور بیشتری دریافت کرده و قسمت های بالایی نور کمتری به آنها برخورد می کند. بنابراین در چنین شرایطی یک تصویر از روشنایی به تیرگی خواهیم داشت!

 

در چند دهه گذشته برای این چالش، طراحی های مختلفی برای شاتر های دوربین ها ایجاد شده است. برای مثال دوربین های مدرن SLR و DSLR، از شاتر focal-plane استفاده می کنند. ایده شاتر در این دوربین ها استفاده از پرده در پشت دریچه اصلی برای کنترل و تنظیم نور در تمام سطح حسگر است. پرده در این دوربین ها با ایجاد یک سد در پشت دریچه نور اصلی کمک می کند که نور متعادل تری به سطح حسگر برخورد کند و در نتیجه تصویر شفاف و واضحی توسط دوربین ایجاد می شود.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

 

در این طراحی، عملیات بسیار سریع، تا 1/8000 ثانیه، در دوربین های SLR و DSLR قابل انجام است.

فرآیند های توضیح داده شده در بالا مربوط به دوربین های نسل قدیم بود و به مانند همه تکنولوژی های عصر جدید، شاتر های دیجیتالی نیز در دوربین ها جایگزین نسل قدیم شده اند. در شاتر های دیجیتالی ، جسم فیزیکی برای کنترل نور ورودی وجود ندارد بلکه به وسیله فرآیند های دیجیتال، حسگر دیجیتالی برای مدت زمانی فعال می شود و بعد از دریافت نور محیط از کار می افتد. در چنین مکانیزمی سرعت شاتر الکتریکی می تواند بسیار بیشتر از نسل قدیم شاتر ها باشد.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

تاثیر سرعت شاتر دوربین های مداربسته را به وضوح می توانید در تصاویر ایجاد شده مشاهده کنید. به طور کلی در نسل جدید دوربین های مداربسته سرعت شاتر به شکل اتوماتیک در محیط های مختلف تنظیم می شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست. اما اگر اختلالی در تصویر ایجاد شده مشاهده شد باید این تنظیمات مجدد انجام شود. به طور کلی شاتر دوربین مداربسته در محیط های پر نور سرعتر عمل می کند و در محیط های تاریک سرعت آنها کاسته می شود.

 

نکته مهم دیگر در خصوص تنظیمات شاتر دوربین مداربسته مربوط به سرعت حرکت اجسام محیط است. بر اساس یک اصل می دانیم که هر چه زمان شاتر دوربین مداربسته کمتر باشد احتمال تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر می شود بنابراین در صورتی که جسم با سرعت زیاد در حرکت است باید تنظیمات شاتر به شکل دستی انجام شود. این موضوع خصوصا در تکنولوژی دوربین های پلاک خوان مهم خواهد بود. تصویر زیر این موضوع را به شکلی شفاف توضیح می دهد.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته   هایک ویژن

عوامل تاثیرگذار بر سرعت شاتر در دوربین مداربسته

 

  • حساسیت چیپ تصویر به نور: هرچه حساسیت چیپ تصویر دوربین مداربسته به نور بیشتر باشد زمان کمتری لازم دارد تا یک تصویر را بسازد.
  • میزان نور محیط: هر چه نور محیط بیشتر باشد، چیپ تصویر می تواند در زمان کمتری تصویر را بسازد

 

نکته پایانی

دوربین مداربسته شاتر فیزیکی ندارد. در واقع چیپ تصویر دوربین همیشه در معرض نور است. اما همانطور که می دانید، دوربین، فیلم متحرک را از طریق گرفتن تعداد زیادی فریم در یک ثانیه می سازد. هر یک از این فریم ها در حقیقت یک عکس هستند. پس دوربین مدار بسته دائم در حال گرفتن عکس از محیط است، در نتیجه با وجود اینکه شاتر فیزیکی ندارد اما زمان شاتر دارد.

سرعت شاتر در واحد زمان تعریفی می شود و عموما کسری از ثانیه است که زمان لازم برای تشکیل شدن یک تصویر در دوربین را توضیح می دهد. برای مثال 1.25 ثانیه میزان زمان لازم برای تشکیل تصویر در شاتری است که بر روی این زمان تنظیم شده است. در دوربین های دیجیتال گفتیم که سرعت شاتر بر اساس نور محیط به شکلی اتوماتیک تنظیم می شود و در نتیجه سرعت شاتر در این دوربین ها را به شکل یک بازه عددی تعریف می کنند.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
  3. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  4. Dual Stream در دوربین مداربسته
  5. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  6. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته
پوریا بازدید : 48 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)


دستگاه DVR هیبرید چیست ؟

دستگاه DVR هیبرید : استفاده از دوربین های مداربسته برای بالا بردن امنیت یک مکان پر کاربردترین راهکار امنیتی حال حاضر در سرتاسر دنیا به حساب می آید. در دو دهه گذشته شاهد پیشرفت های چشم گیری در توسعه فناوری های جدید دوربین های مداربسته بوده ایم و این تحول دوربین های مداربسته را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده است. دوربین های قدیمی تر که با عنوان دوربین آنالوگ شناخته می شوند و دوربین های نسل جدید با فناوری های نوین که دوربین های دیجیتال نامگذاری شده اند.

 

گفتیم که دوربین مدار بسته آنالوگ نسل گذشته دوربین مداربسته به حساب می آیند که از نظر کیفیت تصاویر و امکانات نظارت تصویری در حد متوسط و برای نظارت در مکان های نه چندان حساس به کار می روند، البته مدل های HD , Full HD  این دوربین ها با کیفیت تصویر بالاتری تولید می شوند اما حتی همین مدل های جدید نیز از نظر کیفیت نسبت به دوربین های دیجیتال در سطح پایین تری قرار داند. علت اصلی که هنوز این دوربین ها تولید می شوند این است که از نظر پروسه نصب ساده تر هستند و قیمت پایین تری نیز نسبت به دوربین های دیجیتال دارند.

 

دوربین های مداربسته دیجیتال از نظر کیفیت تصاویر و همچنین قابلیت های نظارت تصویری در سطح بسیار بالاتری قرار دارند. این دوربین ها در پروسه انتقال تصویر از پروتکل های شبکه بجای کابل استفاده می کنند و امنیت بیشتری دارند. همچنین دوربین های مداربسته دیجیتال به دلیل استفاده از سیستم عامل های نسل جدید توانایی پردازش تصویر در محل را نیز دارا هستند و به عبارتی خودشان به تنهایی یک کامپیوتر کوچک با قابلیت های منحصر به فرد به حساب می آیند. همین موارد باعث می شود که دوربین های دیجیتال قیمت بالاتری داشته باشند و در هنگام نصب آنها نیاز به دانش فنی و تجهیزات پیشرفته تر است.

 

 

سوال اصلی که در هنگام نصب دوربین مدار بسته بوجود می آید این است که آیا این امکان وجود دارد که در یک پروژه هم از دوربین های آنالوگ و هم از دوربین های دیجیتال به صورت همزمان استفاده کرد؟ بله این امکان وجود دارد و مشکل تلفیق این دوربین ها را با استفاده از دستگاه DVR هیبریدی حل می شود.

 

 

DVR هیبرید

 

بنابراین در یک تعریف ساده دستگاه DVR هیبرید دستگاهی است که برای تلفیق دو دسته دوربین مدار بسته بکار می رود.

دستگاه DVR هیبریددر چه مواقعی کاربرد دارد ؟

به طور کلی از دستگاه DVR هیبریدی برای تلفیق دوربین های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود. به دو مورد پر کاربرد این دستگاه در زیر اشاره می کنیم.

اگر در یک مکان از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده شده باشد و در آینده مدیران شرکت و فروشگاه تصمیم بگیرند که از تکنولوژی دوربین های مداربسته IP برای تقویت سیستم نظارتی خود استفاده کنند، باید از دستگاه DVR  هیبرید برای اضافه کردن دوربین های دیجیتال استفاده شود.

 

  1. اگر شخص یا فروشگاهی برای پایین آوردن هزینه های نصب سیستم نظارتی خود بخواهد در مکان های کم اهمیت از دوربین های آنالوگ استفاده کند و در مقابل در مکان های با حساسیت بالا مانند قسمت ورودی ها و صندوق از تکنولوژی های نسل جدید دوربین های مداربسته دیجیتال استفاده کند، این کار تنها با استفاده از دستگاه DVR هیبرید امکان پذیر خواهد بود.
  2. اما نکاتی را باید در استفاده از این دستگاه در مواقعی که از هر دو نوع دوربین استفاده می کنیم رعایت کرد. در این دستگاه ها در مواقعی که از دوربین دیجیتال استفاده می کنید بنا به رزولشن آن به ازای ۱ مگا پیکسل یک دوربین آنالوگ کنار می رود  که در ادامه یک مثالی برای آن می زنیم.

 

بگذارید این موضوع را با یک مثال به صورت شفاف تری توضیح دهیم. برای مثال در یک پروژه یک دستگاه DVR  داریم با 16 کانال که قابلیت اتصال 16 دوربین آنالوگ برای آن وجود دارد. اگر در این پروژه بخواهیم از دو دوربین دیجیتال با کیفیت های 1 و 2 مگا پیکسل نیز استفاده کنیم این امکان با دستگاه DVR هیبریدی وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی به ازای هر مگاه پیکسل دوربین های دیجیتال یک دوربین آنالوگ حذف می شود. در این مثال جمع مگاپیکسل های دوربین های دیجیتال می شود 3 و در نتیجه ما می توانیم دو دوربین دیجیتال و 13 دوربین آنالوگ را در این پروژه با دستگاه DVR ذکر شده استفاده کنیم.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها
  5. نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی
پوریا بازدید : 41 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

کاربرد-HLC-BLC-و-WDR-در-دوربین-مداربسته,,
ویژگی های مختلفی در دوربین های مداربسته وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب با عملکرد آن ها آشنایی ندارند. به همین جهت ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند اصطلاح و ویژگی رایج در دوربین های مداربسته آشنا کنیم.
ویژگی هایی مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... برای کیفیت و وضوح تصاویر ویدئویی در دوربین مداربسته در شرایط مختلف نوردهی در طول روز بسیار مهم هستند. این ویژگی ها اغلب از قابلیت های رایج در سیستم های مداربسته محسوب می گردند. اما دارای تفاوت های عمده ای در عملکردشان هستند که آگاهی از این تفاوت ها شما را در انتخاب دوربین مورد نظر خود کمک می کند.
این اجزا هر کدام به صورت جداگانه بر روی سنسور دوربین مداربسته قرار دارند و دارای عملکرد مستقلی هستند و هنگامی که برای کاربرد های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی می یابند زیرا کاربر را قادر می سازند که در مکان مورد نظر تصاویر را تا حد امکان واضح و با کیفیت ببیند.
به کمک این مقاله می توانید دریابید که کدام قابلیت ها برای کاربری شما مناسب است، به یاد داشته باشید که خرید دوربین مداربسته با کیفیت مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و منجر به صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما می گردد.

(Compensation Highlight(HLC چیست؟

HLC قابلیتی است که در هنگام تابش نور شدید و مستقیم ناشی از پروژکتور ها و یا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربین کاربرد دارد. این قابلیت این تابش ها را در تصاویر تشخیص داده و از شدت آنها می کاهد تا در نهایت تصاویری با کیفیت و یکدست ایجاد شود. HLC در جلوگیری از بین رفتن دید دوربین های امنیتی در هنگام شب ناشی از چراغ های خودرو ها بسیار موثر است. قابلیت خواندن پلاک خودروها یکی از ویژگی هایی است که در کاربری های خاص بالاخص پارکینگ ها و نقاط ورودی کاربرد و اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بدون وجود HLC ارائه تصاویر با کیفیت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبیل ها غیر ممکن است.
با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت HLC در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد تا حد زیادی نوری که مستقیما به دوربین می تابد و تصاویر را تار می کند کاهش می یابد و امکان خواندن و تشخیص پلاک خودروها در حالت ثابت و یا حین حرکت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابلیت تشخیص پلاک برای وسایل نقلیه ای هستید که با سرعت بیشتری حرکت می کنند توصیه می شود تا از دوربین های مداربسته پلاک خوان که اساسا برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمائید. زیرا آنها علاوه بر HLC دارای قابلیت های پیشرفته دیگری برای خواندن پلاک هستند.

(Compensation BACKLIGHT (BLC چیست؟

BLC نیز یکی دیگر از قابلیت های موجود در دوربین مداربسته جهت تنظیم و بهینه سازی روشنایی تصویر است. در مکان هایی نزدیک به درب ورودی یا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین تابیده و منجر به تیره شدن تصویر می گردد و چنانچه سوژه ای وارد گردد این نور مانع از تشخیص درست آن می شود.
BLC قابلیتی در دوربین های مداربسته است که نور پس زمینه و پیش زمینه تصویر دوربین را تنظیم می کند. این قابلیت ابتدا تصویر را به چند قسمت مختلف تقسیم نموده و روشنایی هر منطقه را به صورت جداگانه تنظیم می کند. این قابلیت نور را در نقاطی که دارای روشنایی بیش از حد نرمال هستند کاهش می دهد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که BLC نیز دارای محدودیت هایی است به خصوص در هنگام اصلاح روشنایی در مکان هایی که دارای اختلاف شدید در سطوح نور هستند. برای حل این مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، تکنولوژی WDR ابداع شد که در ادامه به شرح تفاوت های آن می پردازیم.
WDR نیز همانند BLC اما به طور کلی بسیار پیشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنایی در تصاویری با بازه دینامیکی بسیار بالا کمک می کند. بازه دینامیکی یک اصطلاح عمومی برای بیان تفاوت های موجود در مقادیر قابل اندازه گیری یک کمیت است. در قابلیت WDR نیز این اصطلاح به نسبت میان روشن ترین و تاریک ترین عناصر موجود در یک تصویر اشاره دارد. WDR بیشتر برای مکان هایی با اختلاف شدید سطوح نوری مانند درب های ورودی و ... مناسب است و از تکنولوژی اسکن دوگانه Double Scan technology برای اصلاح تصاویر استفاده می کند.
حسگر تصویر دوربین های مجهز به قابلیت WDR دارای دو بخش است. یکی از بخش ها برای تصویربرداری با سرعت بالا و دیگری برای سرعت های پائین است. این دو بخش به صورت همزمان با یکدیگر کار کرده و با ایجاد چندین اسکن از یک صحنه، یک تصویر متعادل و واضح را ارئه می کنند. در واقع به جای گرفتن یک اسکن از یک فریم ویدئویی که در دوربین های معمولی انجام می شود دو اسکن گرفته می شود.
اسکن اول تصویر را در شرایط نور طبیعی می گیرد در حالی که دیگری تصویر را در سرعت بالا برای گرفتن تصویر با نور قوی در پس زمینه اسکن می کند. سپس دو تصویر گرفته شده با یکدیگر ادغام می شوند و تصویری واحد با وضوح و روشنایی متعادل به دست می آید.
قابلیت دیگری با نام DWDR وجود دارد که به عنوان یک راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابلیت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفیدتر است. در DWDR از تکنولوژی دستکاری پیکسل ها به صورت دیجیتالی به جای اسکن دوگانه استفاده می کند. به این ترتیب که هر پیکسل را در تصویر به طور جداگانه تنظیم و براساس آن روشنایی را اصلاح می کند.
این تکنیک دارای محدودیت هایی است. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کاری انجام دهد و تنها پیکسل های تاریک را روشن تر می کند. واقعیت این است که دستکاری پیکسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصویر و کاهش کیفیت آن می گردد. به طور کلی DWDR ویژگی است که برای جبران نبود WDR واقعی ارائه می شود که نیاز به سنسورهای تصویر گرانقیمت برای ساخت دوربین دارد.

https://hiktejarat.com/product/دوربین-بولت-وری-فوکال-3-مگاپیکسل-ds-2cd2632f-i-کپ/

0

2

4

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-توربو-اچ-دی-برند-تی/

0

2

4

https://hiktejarat.com/product/ds-7616ni-k2/

0

2

4

https://hiktejarat.com/product/st8000vx0022/

0

2

4

https://hiktejarat.com/نظارت-تصویری-در-فرودگاه-و-راهکارهای-آن/

0

1

4

https://hiktejarat.com/product/

0

1

4

https://hiktejarat.com/product/آنتن-وایرلس-میکروتیک-groovea-52/

0

1

4

https://hiktejarat.com/product/آنتن-وایرلس-میکروتیک-netmetal-5shp-triple/

0

1

4

https://hiktejarat.com/product/پکیج-16-دوربین-برند-تی-وی-تی-hikvision/

0

1

4

پوریا بازدید : 50 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

دستگاه ضبط صدا در دوربین مدار بسته

دستگاه ضبط صدا در دوربین مدار بسته

ضبط صدا در دوبین

ایجاد محیطی امن با استفاده از یکپارچه سازی صوت و دیگر محصولات امنیتی دوربین

مداربسته.

مزایای یکپارچه سازی صدا با تصویر برای نظارت و ایجاد امنیت در محیط های خاص ثابت

شده می باشد. با مطالعه مقاله زیر می توان دریافت که تکنولوژی صدا ابزاری مفید و

ارزشمند می باشد و اپراتور های مراکز حساس در صورت استفاده بجا و مفید می توانند

امنیت کارکنان و ارباب رجوع و دیگر افراد حاضر در آن محیط را به خوبی تامین نمایند.

در طول چند سال گذشته تعداد زندان ها، باز داشتگاه ها با کاهش مواجه شده است

رویکردی که در سراسر جهان نیز قابل مشاهده است. جهت بالا بردن امنیت، متصدیان بر

روی برنامه هایی در راستای جلوگیری از جرم و جنایت و آموزش آنها به افراد، سرمایه

گذاری می کنند از جمله این برنامه ها می توان به نصب سیستم های کنترل دسترسی و

نظارت تصویری دوربین مدار بسته اشاره کرد که همگی این موارد باعث ایجاد امنیت در

محل می شوند. محیط و چالش های مطرح در این مکان ها، کاملا متفاوت و مجزا از مکان

هایی است که سیستم نگهداری و حفاظت از دوربین های مدار بسته آنها به صورت

سنتی می باشد. خبر خوب این است که می توان ابزاری در غالب سنسور صدا و میکروفن

در جعبه ای تعبیه نمود و به سیستم های حفاظتی دوربین مدار بسته اضافه کرد. این

تکنولوژی می تواند شکل دیگری از حفاظت را به شما نشان دهد بدین صورت که آگاهی از

موقعیت در زمان و حتی جلوگیری از وقوع حادثه را امکان پذیر می نماید.

چرا از تکنولوژی صوت استفاده می کنیم؟

توسط استراتژیک یکپارچه سازی میکروفن ها و دوربین مدار بسته در یک مکان وسیع

کارمندان می توانند توانایی نظارت تصویری از راه دور خود را توسعه دهند. همچین از

نشانه های صوتی برای هشدار دادن حوادث قریب الوقوع استفاده می شود. اضافه کردن

آشکار ساز های رفتار های تهاجمی به سیستم این اجازه را می دهد تا نشانه خشونت های

کلامی مانند صدا های خشن و تند، عصبانیت، ترس و صدا های استرس زا که منجر به

دعوا های فیزیکی می شود، مشخص شود بدین ترتیب استفاده از الگوریتم ها و اخطار

های از پیش تنظیم شده باعث می شود که الگو های صدا خاص برای تهدید و خطرات

شناسایی شود و به کارمندان هشدار می دهد تا سریعا در برابر اتفاق پیش آمده عکس

العمل نشان دهند و احتمالا وقوع خشونت فیزیکی را به حداقل برسانند.

فناوری های صوتی جهت اهداف تحقیقاتی در آینده برای گزارش دهی یک حادثه مفید می

باشد و به راحتی می توان مشاهدات صدا و تصویر را از آن استخراج نمود. همچنین

تشخیص مقصر اصلی در یک درگیری با این سیستم ها امکان پذیر می باشد و تشخیص

فرد خاطی از شخص بی گناه در یک حادثه امکان پذیر می شود. با توجه به مزایای ذکر

شده، یکپارچه سازی محصولات امنیتی نه تنها برای محیط های پر خطر مانند سرویس

های بهداشتی سلولهای زندان و محیط های عمومی ضروری می باشد، بلکه برای فضا های

کلیدی مثل اتاق سرور ها، اتاق های ملاقات و… جهت اطمینان از ایجاد یک فضا و محیط

امن مفید است.

راهکار های یکپارچه سازی صدا و تصویر

مزایای یکپارچه سازی صدا با تصویر برای نظارت و ایجاد امنیت در محیط های خاص ثابت

شده می باشد زیرا با کاهش حوادث خطر ساز که نیاز به اقدامات پزشکی پیدا می کند و

همچنین کاهش هزینه کاهش هزینه های تحقیق و تفحص نتایج  قابل محسوسی ایجاد

می نماید. بدین ترتیب و با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق میتوان گفت که

تکنولوژی صدا ابزاری مفید و ارزشمند می باشد و اپراتور های مراکز حساس مثل زندان و…

در صورت استفاده بجا و مفید می توانند امنیت کارکنان و ارباب رجوع و دیگر افراد حاضر

در آن محیط را به خوبی تامین نمایند.

  1. قابلیت تشخیص شی رها شده در دوربین مداربسته
  2. ای او سی در دوربین مدار بسته
  3. علت بوق زدن دستگاه DVR
  4. تحلیل ویدئویی در دوربین های مداربسته
  5. امنیت دیتا سنترها
  6. دوربین مدار بسته پانوراما
  7. دوربین مداربسته استارلایت
  8. کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته
  9. AWB در دوربین مدار بسته
  10. EOC در دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته در هتل

پوریا بازدید : 55 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

اهمیت-پهنای-باند-در-دوربین-مداربسته,,
پهنای باند یکی از مباحث مهم در سیستم های مدار بسته است. که به طور مستقیم در هزینه های موجود تاثیرگذار است. در این مطلب سعی کرده ایم تا انچه که می بایست قبل از راه اندازی سیستم مداربسته خود درباره مصرف پهنای باند و عوامل موثر بر آن بدانید را بازگو کنیم.

معرفی پهنای باند


پهنای باند Bandwidth به معنی حجم اطلاعاتی است که از نقطه ای به نقطه ای دیگر منتقل می گردد. پهنای باند بر سرعت انتقال اطلاعات نیز اثر گذار است اما صرفا و به تنهایی تعیین کننده آن در شبکه نیست و عوامل دیگری نیز بر سرعت انتقال اطلاعات اثر گذار اند.
در سیستم های مداربسته مبحث پهنای باند در هنگام ارسال اطلاعات از دوربین مداربسته به دستگاه ضبط کننده مطرح می گردد. نکته حائز اهمیت در این باره محدودیت پهنای باند است به خصوص اگر ابعاد پروژه بزرگ بوده و تعداد دوربین های زیادی در محل نصب شده باشند. بنابراین، لازم است تا با نحوه محاسبات آن نیز آشنایی کامل داشته باشید.
ابتدا ذکر این نکته مهم است که هر دوربین بر اساس طراحی خود میزان مشخصی از پهنای باند را برای ارسال اطلاعات اشغال می کند. همچنین لازم به ذکر است که در هنگام نصب باید در محاسبه میزان مصرف پهنای باند توسط کلیه دوربین ها و به دست آوردن میزان کل و مقایسه آن با پهنای باندی که در اختیار داریم دقت لازم را داشت.
پهنای باند فقط در دستگاه های تحت شبکه کاربرد دارد نکته مهمی که در مورد پهنای باند لازم است بدانید، این است که این مفهوم فقط در دستگاه های NVR به کار گرفته می شود و مربوط به دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. در حالی که در دستگاه های DVR مفهوم پهنای باند کاربردی ندارد. در دستگاه دی وی آر با مفاهیمی همچون تعداد کانال و سری محصولات، تعداد دوربین مداربسته و وضوح تصویر سر و کار داریم. به عنوان نمونه؛ اگر در دستگاه DVR، 32 کانال موجود باشد، می توانید به آن دستگاه 32 عدد دوربین مداربسته متصل کرد.


واحد اندازه گیری پهنای باند


زمانی که تصاویر ضبط شده از دوربین تحت شبکه IP به ضبط کننده یا تلفن همراه منتقل می شود، از اصطلاحاتی مانند Kbps 500 ، ۱ Mbps و غیره استفاده می کنیم. این اعداد بیانگر میزان اطلاعاتی است که در هر ثانیه بین دستگاه ها جابجا می شود.
بنابراین، وقتی می گوییم پهنای باند دوربین مداربسته، ۲۵۶ Kbps است ، به این معنی است که ۲۵۶،۰۰۰ بیت در هر ثانیه منتقل می شود (K بیانگر ۱۰۰۰ است).
کلا هر نوع دوربین مداربسته ای پهنای باند مشخصی را اشغال می کند و به دستگاه DVR منتقل می کند. بنابراین، میزان پهنای باند به نوع و مدل دوربین بستگی دارد و در مشخصات هر دوربین آمده است.
از سوی دیگر در یک سیستم مداربسته، عوامل زیادی بر مصرف پهنای باند موثر اند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1. فرمت فشرده سازی


یکی از عوامل موثر بر حجم تصاویر کیفیت آنهاست هر چه تصاویر از کیفیت بالاتری برخوردار باشند حجم بیشتری هم خواهند داشت.
بنابراین در انتقال انها نیز پهنای باند بیشتری مصرف می شود. همانطور که در مطالب قبلی گفتیم فرمت های فشرده سازی مختلفی برای کم کردن حجم تصاویر ویدئویی وجود دارند(شامل MPEG4 ،H.264 ،H.265 ،H.264+ و … ) که هر کدام قادرند تا میزانی مشخصی از حجم تصاویر بکاهند و در نتیجه با توجه به خروجی متفاوت هر کدام توجه به این نکته مهم است که در دستگاه های شما از کدام یک استفاده می شود.
از جمله فرمت های فشرده سازی در دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • MPEG4: یک فرمت قدیمی است که در حال حاضرذ نیز در برخی از دوربین های مداربسته یا دستگاه های ضبط مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فرمت H.264: تا پیش از آمدن ورژن های جدیدتر مانند H.265 رایجترین فرمت فشرده سازی در تصاویر دوربین مداربسته بود.

  • فرمت H.265: فرمت H.265 دارای دوبرابر نرخ فشرده سازی نسبت به H.264 با حفظ کیفیت تصاویر می باشد.

  • فرمت H.265+: این کدک ساخت شرکت هایک ویژن است بهترین نوع کدگذاری در دوربین های مدار بسته برای فشرده سازی تصاویر ویدئویی محسوب می گردد.

هایک ویژن برای اثبات ادعای خود مبنی بر کارایی بالای فرمت فشرده سازی H.265 + نسبت به H.265 و H.264 تستی را طراحی و اجرا کرد پارامتر های این تست به شرح زیر است:
  • نصب دوربین مداربسته ای مجهز به کدک H.265 و دوربین دیگری مجهز به H.265 + یکی در خیابان و دیگری در یک کافه شلوغ
  • هر دو دوربین دارای رزولوشن 1080p و نرخ فریم 25fbs بودند.

نتیجه:
  • مصرف پهنای باند در حالت H.265 نسبت به H.264 47.8٪ کاهش داشت
  • مصرف پهنای باند در H.265 + نسبت به H.264 83.7٪ کاهش داشت.


2. فریم ریت


در واقع هر فیلم از یکسری تصاویر پشت سر هم تشکیل شده است که به صورت دنباله دار و خیلی سریع نمایش داده می شود. بنابراین، هرچه میزان تصاویر بیشتری در یک بازه زمانی نمایش داده شود ، حرکت ها پیوسته تر و طبیعی تر و دقیق تر است. بنابراین تصاویر نمایش داده شده با 30 FPS نمایش پیوسته تر و بهتری را از 15 یا 10 FPS نشان می دهد. بنابراین، میزان فریم در تصاویر، بر مصرف پهنای باند تاثیر مستقیمی دارد. اغلب دوربین ها دارای نرخ فریم 25 تا 30 FPS هستند. این میزان در دستگاه ها قابل تنظیم است و هر چه کمتر باشد پهنای باند کاهش می یابد.

3. تعداد دوربین های نصب شده


یکی از عوامل تاثیرگذار دیگر تعداد دوربین های موجود در شبکه است. زیرا همانطور که در بالا گفتیم هر دوربین میزانی از پهنای باند را اشغال می کند و مجموعا بر میزان پهنای باند کل (Total Bandwidth) تاثیرگذار است.
باید به این نکته اشاره کنیم که هر شبکه پهنای باند محدودی را در اختیار دارد و هرچه تعداد دوربین ها افزایش یابد از میزان آن بیشتر کاسته می شود.

4. حالت های مختلف ضبط


همانطور که می دانید حالت های مختلفی برای ضبط در دستگاه ضبط وجود دارد مانند حالت روز و شب، ضبط با حالت حرکت Motion Detection و ... انتخاب هر کدام از این حالت ها می تواند بر حجم تصاویر اثر گذاشته و مصرف پهنای باند را کاهش یا افزایش دهد.
برای مثال چنانچه حالت ضبط را بر روی ضبط حساس به حرکت یا Motion Detection قرار دهیم اگر تصویر اولیه در مدت زمان طولانی به همان حالت اولیه باقی بماند و هیچ عامل متحرکی وارد آن نشود دوربین تصاویر یکسان پشت سر هم حذف خواهند کرد تا زمانی که سوژه ای وارد تصویر گردد که منجر به شروع ضبط شود. این کار تا حد زیادی بر روی کاهش حجم تصاویر و مصرف پهنای باند تاثیر دارد.

5. رزولوشن دوربین و نسبت تصویر (Aspect Ratio)


رزولوشن دوربین مداربسته تعیین کننده کیفیت تصاویر است. هرچه رزولوشن بالاتر باشد حجم تصاویر نیز بیشتر شده و پهنای باند بیشتری را اشغال می کند. برای مثال تصاویر حاصل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی پهنای باند بیشتری را نسبت به یک دوربین 5 مگاپیکسلی اشغال می کنند. همچنین فاکتور تاثیرگذار دیگر نسبت تصویر یا (Aspect Ratio) است.
منظور از نسبت تصویر نسبت پهنا به ارتفاع یک فریم است. این نسبت را با اعداد ۴:۳، ۱۶:۹ و ... نشان می دهند. با توجه به اینکه نسبت تصویر ۱۶:۹ تصویر بزرگتری را ارائه می دهد بنابراین پهنای باند بیشتری را نیز اشغال می کند.


6. نوع کاربری، محل نصب دوربین، تراکم سوژه ها در تصویر


هرچه محیطی که دوربین در آن نصب می گردد شلوغ و پر رفت و آمد باشد، تعداد سوژه های نیز بیشتر می شود از این رو پیچیدگی تصاویر نیز بالا می رود. بنابراین حجم اطلاعات نیز افزایش می یابد در نتیجه پهنای باند بیشتری اشغال می شود.
موضوع مهم دیگر مصرف پهنای در شبکه جهانی یا همان اینترنت است زیرا هزینه جداگانه ای به طور مداوم برای آن پرداخت می گردد و چنانچه به درستی مصرف نشود منجر به افزایش هزینه ها شده و از کارایی سیستم می کاهد. پس توصیه می گردد محاسبات و تنظیم دوربین های مداربسته را با دقت زیادی انجام دهید.
معمولا زمانی که بخواهید از راه دور و هنگامی که در محل حضور ندارید به تصاویر مداربسته خود دسترسی داشته باشید چنین موردی پیش می آید. در اینجا یک راهکار موثر پیشنهاد می کنیم و آن هم این است که برای صرفه جویی در مصرف پهنای باند می توانید از جریان فرعی یا Sub Stream برای دیدن تصاویر استفاده کنید. Sub Stream جریانی است که معمولا برای کاهش حجم تصاویر از رزولوشن، کیفیت، فریم ریت و سایر آپشن های تصاویر می کاهد.

https://hiktejarat.com/hospitalsurveillanceguide/

2

13

3.6

https://hiktejarat.com/product/دوربین-اسپید-دام-2-مگاپیکسل-توربو-اچ-دی/

0

3

3.7

https://hiktejarat.com/package/

4

49

3.8

https://hiktejarat.com/city_surveillance/

1

8

3.8

https://hiktejarat.com/product-category/brand/tvt/

2

49

4

https://hiktejarat.com/دوربینهای-پوشیدنی/

1

2

4

https://hiktejarat.com/product/hr901-af-82gn/

1

1

4

https://hiktejarat.com/industrial-adapter/

0

3

4

پوریا بازدید : 52 شنبه 27 شهریور 1400 نظرات (0)


حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگر رادار دوربین مداربسته : دوربین های مداربسته در ابتدای ورود آنها به بازار جهانی تنها برای نظارت تصویری اماکن حساس نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نظارتی شاهد تولید نسل های جدید از دوربین مدار بسته هستیم که مجهز به امکانات بسیار خارق العاده ای هستند و ازاین طریق قابلیت های نظارتی منحصر به فردی ایجاد کرده اند. موضوع مهم دیگر در نسل جدید دوربین های مداربسته این است که کیفیت تصاویر این دوربین ها نسبت به دوربین های قدیمی به شدت بهبود یافته است و در نتیجه با تعداد کمتری دوربین شما می توانید نظارت دقیق تری بر یک محیط داشته باشید.

یکی از قابلیت های جدید دوربین های مداربسته که مبتنی بر استفاه از هوش مصنوعی است را با نام قابلیت تحیل تصاویر دوربین مداربسته می شناسیم. برای مثال دوربین های مداربسته دارای حسگر شمارش افراد یا توانایی دوربین مداربسته در تشخیص چهره و یا قابلیت پلاک خوان در دوربین مداربسته این امکان را به ما می دهد که با دقت بیشتری محیط زندگی خود را مورد نظارت و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ویژگی منحصر به فردی که در نسل جدید دوربین های مداربسته هایک ویژن مورد استفاده قرار گرفته است حسگر های را داری می باشند و در ادامه این مطلب به بررسی این قابلیت می پردازیم.

تحلیل گر تصاویر در دوربین مداربسته

طرز کار حسگرهای راداری به طور کلی به این شکل است که ابتدا این حسگرها تشخیص دهنده سیگنال های محیطی هستند که در صورت تشخیص سیگنال در محیط آلارمهای تعیین شده را به نرم افزار مدیریت ویدئو های سیستم مداربسته یا همان VMS ارسال می کنند.

تفاوت این حسگرها با سایر حسگرها دوربین مدار بسته در دقت تشخیص و آنالیز سیگنال های محیطی آنها می باشد. بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و باز خورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.

حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگرهای راداری دوربین

حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند. اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند. بنابراین واضح است که حسگر های راداری دوربین مداربسته بیشتر برای محیط های وسیعتر و برای آنالیز اجسام بزرگ مقیاس کارایی دارد.

این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین ۴۰ الی ۶۰ متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند. زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند؟ به طور کلی می توان چنین گفت که این دوربین ها در هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این سنسور ها در اصل یک ابزار کمکی برای ارتقا سطح کیفی نظارت تصویری دوربین مداربسته به حساب می آیند.

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدیویی

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد. به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند. دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون، دارای ویژگی ارتباط مستقیما بین دوربین مدار بسته و رادار نمی با شند اما بدون شک در نسل آینده دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند به صورت ترکیبی از پردازش تصویر وآلارم های ارسال شده از رادار باشد. بعنوان مثال د ر یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking را با دقت بالایی صورت داد.

از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گرهای ویدئویی در شرایط جوی نا مناسب مانند برف، مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع وحرکات آنها را تشخیص دهد. در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند واستفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی توانند کار تشخیص رابا دقت بالایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته

پوریا بازدید : 52 شنبه 27 شهریور 1400 نظرات (0)


فناوری EIS  و OIS در دوربین مدار بسته

فناوری EIS و OIS یا به عبارتی سیستم تثبیت کننده تصاویر دوربین مدار بسته، یک فناوری منحصر به فرد است که برای برطرف کردن تار شدن تصاویر دوربین مداربسته به کار می رود. به طور کلی تصاویر انواع مختلف دوربین مداربسته به این دلیل تار می شود که ارتعاشاتی در هنگام حرکت دوربین خود به خود ایجاد می شود. همچنین اگر دوربین مداربسته شما در فضاهای باز نصب شده باشد عواملی مانند باد، باران و … منجر به ایجاد تکانه ها وارتعاشاتی در دوربین مداربسته می شود. بنابراین ارتعاشات مختلفی در دوربین های مداربسته بسته به اینکه در چه مکانی نصب شده باشند اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل تولید کنندگان برندهای معتبر دوربین مداربسته مانند هایک ویژن ، تی وی تی و .. نرم افزارها و سخت افزارهایی در جهت برطرف کردن این مشکل توسعه داده اند و فناوری EIS یکی از این محصولات است.

وجود نویز و تاری در تصاویر یک امر اجتناب ناپذیر است. تکنیک تثبیت کننده تصویر به شما کمک می کند تا جزئیات دقیقتر و با وضوح بالا از تصاویر داشته باشید. تکنیک های تثبیت کننده تصویر به طور کلی و بر اساس عملکرد آنها به دو نوع زیر طبقه بندی شوند:

همانطور که در سطور قبل نیز اشاره کردیم، بوجود آمدن نویز و یا تاری در تصاویر یک موضوع عمومی در دوربین های مداربسته است. تکنیک تثبیت کننده تصاویر به شما این کمک را می کند که جزییاتی دقیق تر و وضوح بهتری از محیط داشته باشید. بر این اساس تکنیک های متفاوتی برای رفع مشکل تاری تصاویر توسط شرکت های مختلف بوجود آمده است و به طور کلی می توان این تکنیک ها را به دو دسته کلی زیر تقسیم بندی کرد.

  • اصلاح بر اساس حرکت لنز
  • اصلاح بر اساس برنامه نرم افزاری

در ادامه به شرح هر کدام از موارد بالا و در نهایت به ارائه مقایسه ای میان این دو می پردازیم.

تثبیت کننده تصویر (EIS)

فناوری EIS مخفف عبارت (Electronic image stabilization) است. در این فناوری مشکل تار شدن تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته ابتدا در سطح نرم افزاری  و در زمانی که سیگنال های نوری به سیگنال دیجیتال تبدیل می شوند، برطرف می شود. اگر به مکانیزم دوربین های مداربسته بیشتر دقت کنید کاملا مشخص است که هر دوربین مداربسته ای یک چیپ یا حسگر تصویری دارد که وظیفه آن تبدیل سیگنال های نوری دریافتی از محیط به سیگنال های دیجیتال است. سیستم تثبیت کننده تصاویر EIS نقص های ایجاد شده در تصویر به دلیل ارتعاش دوربین را پس از تشکیل تصویر و بعد از عبور نور از سنسورهای خود برطرف می کند.

نحوه عملکرد EIS

الگوریتم عملکرد EIS بدین نحو است که پردازنده ابتدا تصویر را به تکه های کوچک تقسیم می کند و سپس آن را با فریم های قبلی مقایسه می کند. سپس تشخیص می دهد که حرکت موجود در تصویر ناشی از یک شی متحرک در تصویر بوده و یا یک لرزش ناخواسته بوده و اصلاحات مورد نیاز را انجام می دهد. در این حالت هنگامی که تصویر اصلاح شده با تصویر قبلی جایگزین می گردد قاعدتا بخش هایی از آن حذف می شود و نسبت به تصویر اصلی (که دارای نویز است) کوچکتر خواهد بود. این ممکن است منجر کاهش کیفیت کلی این فناوری شود اما این کاهش زیاد چشمگیر نیست و قابل اغماض است.

فناوری EIS و OISبیشتر بخوانید: پک دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته

تثبیت کننده تصویر OIS

فناوری OIS نیز یکی دیگر فناوری های برطرف کننده نویز و ارتعاش ناشی از تکانه های دوربین مداربسته است. این فناوری اصلاح و تثبیت تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته را با یک تغییر مسیر نوری در سنسور انجام می دهد. بگذارید فرایند انجام شده در این فناوری را مرحله به مرحله با هم بررسی کنیم. در این روش سنسور های تشخیص لرزش یا همان ژیروسکوپ ها، یک لرزش احتمالی را تشخیص می دهند و سپس اطلاعات خود را به میکرورایانه های تعبیه شده در دوربین ارسال می کنند. این میکرو رایانه ها نیز در مرحله بعد سیگنال های کیفیت تصویر را آنالیز کرده و در نهایت لنز دوربین را برای اصلاح نویز به حرکت در می آورند. به عبارتی دقیق تر در این روش بر خلاف EIS اصلاح نویز تصاویر از طریق لنز دوربین مداربسته انجام می شود و لنزها با حرکت مکانیکی خود باعث می شوند که نور همواره به سنسور دوربین ارسال شود.

تفاوت فناوری EIS و OIS

نحوه عملکرد تثبیت کننده تصویر نوری یا OIS به این ترتیب است که از طریق فعالیت اجزای سازنده داخلی دوربین عمل نموده و از این طریق با حرکات و تکان های وارده بر کل بدنه دوربین مقابله می کند. دوربین لرزش ها را از طریق سنسورهای حرکتی خود تشخیص می دهد. سپس به طور خودکار موقعیت لنز یا در برخی موارد حسگر نور را تغییر داده و بدین ترتیب تضمین می کند که نور همواره به سنسور دوربین برخورد کند.

اما در مقایسه فناوری EIS و OIS ، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی یا دیجیتالی EIS راه حلی است که بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده در هنگام لرزش دوربین عمل می کند. بنابراین می تواند به عنوان یک راه حل واکنش پذیر و نه به عنوان پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

مقالات مرتبط:

پوریا بازدید : 47 شنبه 27 شهریور 1400 نظرات (0)


استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته : در دنیای محصولات الکترونیکی که تولید کنندگان بیشماری در سرتاسر دنیا اقدام به طراحی و تولیدات محصولات متنوع می کنند نیاز به تعریف استانداردهای مختلف در جهت اطلاع رسانی به مصرف کننده بیش از گذشته اهمیت یافته است. دوربین های مداربسته نیز با طرح ها و قابلیت های متفاوتی توسط کشورها و شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند و در نتیجه همه این شرکت ها ملزم به اطلاع رسانی استاندارد در خصوص محصول تولید خود هستند. از استانداردهای بین المللی در تولید دوربین های مداربسته استانداردهای IP و IK است. به عبارتی دقیق تر این دو استاندارد شرکت ها را ملزم می کند که مقاومت ساختار فیزیکی محصولات خود را بر اساس این معیار ها بسازند.

استانداردهای IP و IK دارای یکسری درجه بندی های پیش فرض هستند که با اعدادی نوشته شده در کنار حروف IP و IK بر روی محصولات منتشر می شود. با این اطلاعات شما می توانید مقاومت دوربین ها را در مقابل ضربه فیزیکی، رطوبت و دیگر عوامل محیطی بسنجید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته کنید.  در ادامه این مطلب به بررسی اعداد درج شده بر اساس این دو استاندارد بین المللی می پردازیم.

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته

همانطور که توضیح داده شد استاندارد IP و IK برای بررسی میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربات احتمالی تدوین شده است. استاندارد IP مخفف عبارت( Ingress Protection ) به معنی مقاومت در برابر نفوذ است. به عبارتی دقیق تر سیستم IP  یک استاندارد بین‌المللی است که سطح حفاظت را در برابر نفوذ به محوطه‌های مختلف از قبیل گرد و غبار، جامدات و مایعات تعریف می‌کند. زمانی که در اطلاعات محصول  به IP  رسیدید ، باید دنبال دو شماره از ۰۰ تا ۶۸ باشید. هر عددی در نمودار درجه‌بندی   IP سطح حفاظت دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد.

هر عدد، نشاندهنده ی سطح حفاظتی است که در طول فرآیند تست دوربین کنترل شده است تا سازگاری دوربین راتضمین کنند. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به دنبال رتبه‌بندی مورد نظر براساس نیازهای خاص خود باشند و آن‌ها می‌توانند دوربین‌های خودرامطابق با سطح حفاظت مشخص‌شده انتخاب کنند.

 

همان طور که گفتیم در کنار حروف IP اعدادی به عنوان درجه بندی قرار می گیرند. هر کدام از این اعداد نشان دهنده سطح مقاومت معینی در دوربین مداربسته است. عدد اول نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه نسبت به ورود اشیا جامد است و اعداد  بالاتر نشانگر مقاومت بیشتر دستگاه نسبت به ورود گرد و غبار است. یادتان باشد که بررسی مقاومت دوربین مداربسته در مقابل نفوذ گرد و غبار بسیار مهم است، زیرا ذرات ریز می توانند به راحتی  در دستگاه نفوذ کرده و منجربه نقص های داخلی در طولانی مدت شوند.

رقم دوم از شماره IP نشانگر مقاومت دوربین در برابر نفوذ مایعات است. هرچه عدد این درجه بیشتر باشد دستگاه مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب و مایعات دارد. این معیار برای دوربین هایی که در فضاهای روباز نصب می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استاندارد IP و IK در دوربین مداربستهبیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

 

 درجه بندی استاندارد IP

(عدد صفر نشان دهنده عدم مقاومت دستگاه است.)

عدد یک

دستگاه در برابر نفوذ ذرات تا سایز ۵۰ میلیمتر مقاوم است

عدد دو

دستگاه دربرابر ذرات جامد با قطر ۱۲٫۵mm مقاوم است

عدد سه

دوربین برابر ذرات جامد با حداقل قطر ۲٫۵mm مقاوم است.

عدد چهار

مقاوم دربرابر سیم،پیچ‌گوشتی،حشرات و ذرات جامد با قطر 1mm

عدد پنج

دوربین در برابر نفوذ خاک مقاومت قابل قبولی دارد.

عدد شش

مقاومت کامل دربرابر نفوذ گرد و غبار

 

استاندارد IK در دوربین مداربسته

استاندارد IK یک استاندارد بین المللی است که سطح مقاومت محفظه های تهیه شده برای تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه های مکانیکی را تعیین می کند. این رتبه بندی می تواند یک عامل مهم در هنگام انتخاب دوربین برای فضای باز و محیط های بیرونی باشد. زیرا دوربین ها در فضای باز ممکن است در معرض ضربات فیزیکی یا خرابکاری های عمدی بیشتری باشند.

 

عدد صفر

دستگاه در برابر ضربات مقاوم نیست.

عدد یک

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۵٫۶ سانتی متری بر روی آن در حال سقوط است مقاوم است.

عدد دو

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد سه

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۱۴ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد چهار

دستگاه در برابر سقوط یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۲۰ سانتیمتری برروی آن سقوط کند، مقاوم است.

عدد پنج

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۲۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد شش

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هفت

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هشت

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد نه

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد ده

دستگاه در برابر یک شی ۵ کیلوگرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

 

مقالات مرتبط:

تعداد صفحات : 12

درباره ما
دوربین مدار بسته / قیمت دوربین مداربسته / خرید دوربین مدرابسته / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 460
  • بازدید سال : 2,347
  • بازدید کلی : 10,245