loading...

دوربین مدار بسته / نصب دوربین مداربسته / مقالات دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین مداربسته تی وی تی/ نصب دوربین مداربسته

پوریا بازدید : 56 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)


از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است ؟

 

 

 

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است ؟ این سوالی است که ذهن من را در چند ماه گذشته درگیر کرده بود.! دوربین های مداربسته در انواع و ابعاد مختلف در تمام فضاهای زندگی روزمره انسان رخنه کرده اند و در نتیجه در همه اماکن تجاری و عمومی و خصوصی می توانید این دوربین ها را ببینید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چطور می توان فهمید در یک مکان دوربین مداربسته نصب شده است و آیا این دوربین ها فعال هستند یا نه؟ ما در این مطلب به شما راهکارهایی معرفی می کنیم تا بتوانید به روش های مختلف فعال بودن دوربین های مداربسته یک مکان را بررسی کنید و در صورت لزوم از مکان دقیق آنها با خبر شوید.

 

 

 

توجه به تغییرات لنز دوربین، نور چراغ های IR، استفاده از وای فای، استفاده از اپلیکیشن ها و تجهیزات ضد جاسوسی از جمله راهکارهایی است که می توانید برای بررسی فعال بودن دوربین های یک مکان استفاده کنید.

 

 

تغییر جهت لنزها

برای شروع بررسی دوربین های مداربسته یک محیط می توانید از بررسی لنزها شروع کنید. برخی از دوربین های مداربسته از لنزهای موتورایز استفاده می کنند و در نتیجه اگر از قابلیت زوم این دوربین ها استفاده شود حرکت لنز دوربین کاملا مشخص می شود.

 

همچنین در خصوص دوربین های PTZ باید چنین گفت که این مدل از دوربین مداربسته در جهت افقی و عمودی قابلیت جابجایی دارند و در نتیجه اگر دوربینی با این مشخصات در مکانی دیدید می توان مطمئن شد که دوربین ها فعال هستند.

تغییر جهت لنز دوربین مداربسته

 

نور قرمز کوچک بر روی دوربین

 

 

دوربین های مداربسته نسل جدید عموما با قابلیت دید در شب IR تولید می شوند. این قابلیت برای ضبط تصاویر محیط در شرایط نور کم استفاده می شود و با یک بررسی ساده قابل تشخیص هستند. در این دوربین ها نور IR به وسیله LED های کوچک که در اطراف لنز دوربین مداربسته قرار دارند منتشر می شود.

بنابراین می توانید اطراف لنز دوربین مداربسته را بررسی کنید و اگر نور قرمزی در این مکان مشاهده کردید مطمئن باشید که دوربین مداربسته فعال است.

چراغ IR دوربین مداربسته

 

 استفاده از Wifi گوشی

 

دو روش قبل که شرح داده شد می تواند در مورد برخی از دوربین های مداربسته کارایی نداشته باشد. روش سوم برای تشخیص روشن بودن دوربین مداربسته استفاده از وای فای است. این روش برای دوربین های مداربسته مجهز به فناوری Wifi مورد استفاده قرار می گیرد.

با جست و جوی دستگاه های وای فای دار در گوشی خود می توانید از روشن بودن چنین دوربین هایی مطلع شوید.

استفاده از اپلیکیشن ها

 

اپلیکیشن هایی در اپ استور های مختلف وجود دارند که می تواند برای تشیخص دوربین های مداربسته یک مکان از آنها استفاده کرد. این اپلیکیشن ها به شما اطلاع می دهند که آیا دوربینی در اطراف شما وجود دارد یا خیر.

اگر دوربین در یک مکان روشن باشد در این اپلیکیشن ها مشخص می شود. برای مثال می توانید از اپلیکیشن های Hidden Camera Detector و Glint Finder برای این کار استفاده کنید.

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟

تجهیزات الکترونیکی ضدجاسوسی

 

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟ آخرین روش برای پاسخ گویی به این سوال استفاده از تجهیزات ضد جاسوسی حرفه ای است. دوربین های مداربسته در ابعاد مختلف و با فناوری های متفاوتی در بازار وجود دارد و در نتیجه با روش های معمولی برخی از این دوربین ها را نمی توانید تشخیص دهید.

در حال حاضر استفاده از دوربین های مخفی بسیار ریز جهت جاسوسی از افراد مختلف رواج یافته است و با وجود غیر قانونی بودن این دوربین ها باز هم شاهد استفاده گسترده از این نوع دوربین ها هستیم.

برای شناسایی این دوربین ها وسایل الکترونیکی و آشکار سازهای مغناطیسی وجود دارد که می توانید به راحتی سیگنال های این دوربین ها را در مکان های مختلف شناسایی کنید.

دستگاه تشخیص دوربین مداربسته

 

مطالب مرتبط برای مطالعه بیشتر:

 

پوریا بازدید : 56 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)


AGC در دوربین مداربسته

 

 

AGC  یا Auto Gain Contro یک فناوری کنترل کننده نور در دوربین های مداربسته به حساب می آید که امروزه در بیشتر دوربین های مداربسته وجود دارد.  فناوری AGC در ابتدا به عنوان یک آپشن در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گرفت که به مرور زمان در اکثر دوربین های مداربسته تولید شده توسط برندهای مطرح دنیا مانند داهوا و هایک ویژن قرار داده شد و امروز یک مکانیزم ابتدایی برای همه دوربین های مداربسته به حساب می آید.

 

عملکرد مکانیزم AGC

اگر بخواهیم نحوه عملکرد مکانیکی دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار دهیم می توان چنین گفت که در تمام دوربین های مداربسته در شرایط کاهش نور محیط ، دیافراگم دوربین بازتر می شود و در نتیجه میزان نور دریافتی چیپ تصویر دوربین مداربسته افزایش می یابد. این عملکرد منجر به بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته در شرایط نوری ضعیف است. با این حال باز هم در محیط هایی که نور به شدت اندک است نیاز به مکانیزم های تقویتی در جهت بهبود کیفیت تصاویر خواهد بود. مکانیزم AGC در اصل یک مکانیزم الکترونیکی برای تقویت و تنظیم نور محیط است.

در مکانیزم AGC زمانی که نور محیط کاهش میابد، این فناوری با استفاده از تقویت الکترونیکی سیگنال های تصویر را تقویت می کند و در نهایت تصویر پر نور تر نمایش داده می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که این تقویت نور تصویر یک عیب بزرگ هم دارد که در نهایت منجر به ایجاد نویز های الکترونیکی به صورت ایجاد دانه های ریز و رنگی در تصویر می شود.

 

نویز الکترونیکی

همانطور که گفتیم مکانیزم AGC یک مکانیزم قدیمی برای بهبود کیفیت تصاویر در شرایط نور کم هست و فناوری های جدیدی برای تقویت کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است. بنابراین بهترین راه برای کاهش نویز تصاویر دوربین مداربسته استفاده از چیپ های تصاویر پیشرفته تر و با حساسیت بالاتر است تا از این طریق بدون نویز تصاویر بهتری داشته باشیم.

از نظر قیمت دوربین مداربسته دارای فناوری AGC هم باید گفت که این مکانیزم تقریبا در تمام دوربین های مداربسته وجود دارد و در نتیجه چون مزیتی برای دوربین محسوب نمی شود تاثیری در قیمت دوربین ها نخواهد داشت.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

قابلیت تشخیص دستکاری (Tamper Detection) در دوربین مداربسته

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته

AWB در دوربین مدار بسته

پوریا بازدید : 56 یکشنبه 01 اسفند 1400 نظرات (0)


فیلتر ICR در دوربین مداربسته

 

فیلتر ICR در دوربین مداربسته : یکی از نقطه ضعف های بزرگ دوربین های مداربسته نسل قدیم عدم توانایی تصویر برداری آنها در شرایط نور اندک بوده است. در دوربین های نسل جدید سیستم های پیشرفته دیجیتال به کار برده شده است تا این نقص دوربین های مداربسته برطرف شود. فیلتر ICR یکی از این فناوری ها است که به دوربین توانایی تصویر برداری با کیفیت در هر شرایط نوری را می دهد. در ادامه این مطلب به توضیحاتی در خصوص این فناوری می پردازیم.

فیلتر ICR یا به اصطلاح IR-Cut filter Removable درواقع یک شاتر مکانیکی تعبیه شدن در دوربین های مداربسته است که معمولا از یک موتور کوچک، فیلتر های حساس به نور مادون قرمز و پنل های شیشه ای تشکیل شده است. مقایسه تصاویر موجود در دوربین های مداربسته دید در شب، در هنگام وجود و عدم وجود فیلتر ICR، تفاوت چشمگیری از لحاظ کیفیت دارند. این فیلتر توانایی افزایش نور دریافتی دوربین مداربسته از محیط را افزایش می دهد و از این طریق کیفیت تصاویر ضبط شده را افزایش می دهد.

 

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

نحوه عملکرد سنسور ICR

 

همه ما می دانیم که چشم انسان تنها توانایی دیدن طیف نور مرئی را دارد، با این حال دوربین های مداربسته مجهز به سنسورهای سیلیکونی علاوه بر طیف نور مرئی نسبت به طیف های نور نزدیک به مادون قرمز نیز حساس هستند. این قابلیت باعث می شود که سنسور های سیلیکونی حتی در شرایط نوری ضعیف نیز بتوانند تصاویر با کیفیت ثبت کنند.

 

با این حال دوربین های مداربسته دارای فناوری ICR اگرچه توانایی ثبت تصاویر با کیفیت تری در شب دارند اما در طول روز این موضوع می تواند باعث کاهش کیفیت تصاویر و ایجاد نویز و بهم ریختگی تصویر ضبط شده شود. بنابراین این سنسور ها در طول روز نیازمند فیلتری هستند که مانع رسیدن نور مادون قرمز در طول روز به دوربین مداربسته شوند. این سنسور ها از نظر مکانیک دوربین مداربسته بین سنسور و لنز دوربین مداربسته قرار می گیرند و در هنگام شب یا شرایط کم نور محیط، کنار رفته و با ورود نور مادون قرمز تصاویر بهتری ضبط می شود. نکته مهم این است که با کنار رفتن فیلتر تصاویر ضبط شده به صورت سیاه و سفید خواهد بود.

 

وجود فیلتر های ICR در دوربین های مداربسته در هر مکانی مفید فایده هستند. از دوربین های کنترل ترافیک گرفته تا دوربین های نظارتی موجود در سطح شهر از ویژگی فیلتر ICR جهت ارائه تصاویر با کیفیت در طول روز و شب بهره می برند.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند

ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته

دوربین PTZ / قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

AGC در دوربین مداربسته

پوریا بازدید : 56 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

5 باور غیر واقعی در مورد دوربین مداربسته

باورهای-غیرواقعی-دوربین-مداربسته,,
بسیاری از مشتریان که درخواست نصب دوربین مداربسته دارند، با توجه به تجارب قبلی خود از تماشای فیلم های تلویزیونی یا سینمایی درخواست های عجیبی از مجریان یا فروشندگان سیستم های حفاظتی می کنند که در عمل با تکنولوژی روز امکان اجرای آن وجود ندارد. در این مطلب به بررسی این باورهای غیر واقعی می پردازیم.

بالا بردن کیفیت تصاویر ضبط شده در سطحی غیر واقعی

احتمالا شما هم در فیلم های کاراگاهی بخشی از فیلم را دیده اید که در آن یک تصویر بی کیفیت ضبط شده از تصاویر دوربین مداربسته را وارد نرم افزاری جادویی می کنند و نرم افزار به طرزی اعجاب آور کیفیت را آنقدر بالا می برد تا امکان تشخیص جزئیات در آن به وجود بیاید. واقعیت در سیستم های مداربسته تا حد زیادی با این باورها تفاوت دارد.
واقعیت این است که در حال حاضر بهترین نرم افزارهای پردازش تصویر نیز امکان افزایش رزولوشن تصویر را بیش از 10 تا 20 درصد ندارد. این یعنی انجام این پردازش ها تاثیر چندانی بر روی کیفیت تصویر دروبین نخواهد گذاشت. زمانی که تصویری با کیفیت پایین ضبط می شود بخش زیادی از اطلاعات تصویر از بین رفته است. منطق نیز حکم می کند که امکان بازتولید اطلاعات از بین رفته با هیچ نرم افزاری وجود نخواهد داشت. پس سعی کنید در زمان انتخاب دوربین ها، دوربین های با کیفیت تری را انتخاب کنید.

دوربین های بیسیم اعجاب انگیز

بخش بزرگی از درخواست درباره سیستم های مداربسته مربوط به دوربین های بیسیم هستند. معمولا مشتریان توجهی به محدودیت های بسیار زیادی این دوربین ها نمی کنند و طرز فکری خاص و غیر واقعی در مورد دوربین های بیسیم دارند.
بزرگترین مشکل با دوربین های بیسیم بی ثبات بودن آنهاست. این دوربین ها عموما برد بیسیم محدودی دارند (در یک محیط کاملا باز نهایتا تا 50 متر) و البته نمی توان برق آنها را به صورت بی سیم تامین کرد. استفاده از باتری هم برای تغذیه دوربین راه حل منطقی نخواهد بود چراکه باتری نهایتا دوربین را تا چند روز تغذیه می کند و باید به صورت منظم تعویض یا شارژ شود که برای یک سیستم حفاظتی اصلا ایده آل نیست.
گرچه استفاده از دوربین های بیسیم غیر ممکن نیست اما هزینه های بالا، بی ثبات بودن و محدودیت در تغذیه دوربین استفاده از آنها را به شدت محدود کرده. شاید در آینده و با پیشرفت علم، امکان تولید دوربین هایی مطابق نیاز مشتریان فراهم شود.

دوربین هایی با امکان تشخیص و ثبت هویت یا پلاک

ضبط تصاویر صورت و پلاک کار پیچیده ای برای یک سیستم مداربسته نیست. کافیست دوربین کیفیت و روزولشن کافی برای ضبط این اطلاعات را داشته باشد. مشکل زمانی به وجود می آید که مشتری از ما درخواست دوربینی ارزان با قابلیت تشخیص هویت افراد یا ثبت پلاک را می کند. انجام این فرایند ها نیازمند یک سیستم پردازش تصویر است. این سیستم ها با توجه به اطلاعاتی که از دوربین دریافت می کنند و پردازش کردن آن اطلاعات اضافی را از تصویر (مانند خواندن یک پلاک) استخراج می کنند.
مشکل این است که در حال حاضر نرم افزارهای دقیق انجام این پردازش ها بسیار گران قیمت هستند و برای انجام این پردازش شما نیاز به یک سرور بسیار قوی هم خواهید داشت. این مجموعه برای شما بسیار پرهزینه خواهد شد و در حال حاضر استفاده از این سیستم ها تنها برای برخی ارگان ها و سازمان ها توجیح مالی دارد. البته با پیشرفت هایی که در علم پردازش تصویر صورت گرفته، دسترسی به این قابلیت ها هر روز ارزان تر و ساده تر می شود. شاید در آینده امکان استفاده از این سیستم در منازل هم به وجود بیاید.

توقعات دوربین حرارتی از دوربین مادون قرمز

(برای اطلاعات بیشتر مطلب دوربین مداربسته حرارتی را مطالعه کنید.) امروزه دید در شب مادون قرمز یکی از قابلیت های اولیه دوربین های مداربسته به شمار می رود. نور مادون قرمز ساختاری بسیار مشابه نور مرئی دارد با این تفاوت که برای چشم انسان قابل روئت نیست. دوربین های مداربسته این نور را دریافت کرده و آن را بر روی نمایشگر به صورت نور مرئی به شما نشان می دهند. به این صورت شما خواهید توانست در طول شب هم تصاویر دوربین را ببینید.
به صورت کلی ساختار نور و گرما با وجود تشابهات که با هم دارند، از هم متفاوت هستند. نوع انتشار و طریقه دریافت این دو با هم متفاوت است و در نتیجه تصویری که به وسیله هر یک از این دو ساخته می شود نیز با هم متفاوت خواهد بود. عمده مشخصه دوربین های حرارتی امکان تشخیص اجسام گرم است، این امکان تشخیص با توجه به نحوه انتشار گرما امکان تشخیص موجودات زنده را در جنگل یا پشت یک دیوار نازک فراهم می کند. هیچ یک از این قابلیت ها برای دوربین های مداربسته دید در شب فراهم نیست و این دوربین ها با نور مادون قرمز صرفا یک تصویر سیاه و سفید معمولی به شما خواهد داد.

دوربین های گردان با قابلیت برگرداندن زمان

دوربین های گردان دوربین هایی هستند که امکان چرخش و زوم در جهت های مختلف را برای کاربر فراهم می کنند. یک باور بسیار متداول برای مشتریان این است که بتوان در یک تصویر ضبط شده از دوربین گردان نیز مانند حالت زنده دوربین را چرخاند و در جهتی خاص زوم کرد. انجام این کار از نظر منطقی و فنی تنها در صورتی ممکن است که دوربین شما زمان را به عقب برگرداند. از آنجا که دوربین های گردان چنین قابلیتی ندارند (!!!) پس انجام چنین کاری نیز ممکن نخواهد بود. پس شما تنها میتوانید تصویر دوربین گردان را در جهتی ببینید که در زمان ضبط تصاویر در آن قرار داشته.

انواع نویز تصویر دوربین مدار بسته

CCTV
نویزتصویر دردوربین مدار بسته

نویزالکترو مغناطیسی:نویز الکترو مغناطیسی دیگرنوع رایج نویزتصویردوربین مداربسته

 

است.این نویزخودرامعمولا به صورت خطوط یا موج درتصویردوربین نشان می دهد.گاهی

این امواج درطول صفحه دوربین حرکت میکنند.این نوع نویزمیتواندبه علت تاثیرامواج

الکترومغناطیسی برروی دوربین یاافت شدیدسیگنال تصویردر طول انتقال به وجودآید.

نویز الکترونیکی:نویزالکترونیکی یکی از انواع رایج نویز دردوربین های مدار بسته است.

این نویز خود را معمولا به صورت نقاط ریزرنگی در تصویرنشان می دهد. این نویزمعمولا

به دلیل تقویت بیش از حدسیگنال تصویردرنورکم به وجود می آید.

نویزهای الکترومغناطیسی

به وجود آمدن نویزالکترومغناطیسی درتصویردوربین مداربسته میتوانددلایل زیادی داشته

باشد.دراینجابه بررسی رایج ترین دلایل به وجود آمدن این نویزهامی پردازیم:

طولانی شدن مسیرهای کابل کشی:هرنوع ازکابل تصویردوربین مداربسته محدودیت

خاصی برای طول دارد.در کابلهایRG59بامغزی مس این محدودیت معمولاحدود۵۰۰متر

است.درصورتی که مسیر شماطولانی شده سعی کنید از کابلی بابالاترین کیفیت شیلد

ومغزی استفاده کنیدویاازسری های پیشرفته ترازکابل تصویراستفاده کنید.در صورت طولانی

شدن زیادکابل همچنین می توانید از ویدیو بالون اکتیو نیز برای تقویت سیگنال تصویراستفاده کنید.

عبورکابل ازنزدیکی منابع الکترومغناطیسی:

عبورکابلهای تصویرازنزدیکی منابع الکترومغناطیسی مانندکابل های برق،ترانس های برق،

موتورهای الکتریکی و…میتوانیدنویززیادی درتصویرشماایجادکند.درطول کابل کشی حتماباید

توجه داشته باشید،کابل شماتا جای ممکن از چنین منابعی دور باشد.سعی کنیددر

صورتی که ازلوله یاسینی فلزی برای انتقال کابلها استفاده می کنید حتما انهارازمین کنید.

درست وصل نشدن فیش های BNC:درصورتیکه هادی کابل به خوبی به فیشBNCشمامتصل

نشده باشدسیگنال شما با افتی شدید به نمایشگر خواهد رسید که خود رابه صورت نویز در

تصویرنشان می دهد.برای رفع این مشکل سعی کنید تاجای ممکن از فیش های BNCلحیمی

استفاده کنید.

مشکل در منبع تغذیه:منبع تغذیه یا اداپتورشما هم میتواند یکی از دلایل ایجاد نویزدر تصویر

دوربین های شما باشد.درصورتی که ریپل ولتاژخروجی آداپتورزیاد تراز استاندارد باشداین

امواج درتصویر خروجی دوربین شماتاثیرخواهندگذاشت.

نشتی برق از هادی های اطراف:گاهی ممکن است هادی فیش های شما به هادی های

برق دار اطراف متصل شوندبرای مثال هادی فیش هایBNCبه فلزات موجوددرسقف کاذب

درمحل نصب دوربین وصل شوند.از انجایی که این هادی ها دارای مقدار کمی جریان نشتی

هستنداین جریان در کابل های شما جاری میشود ونویزایجاد میکند.برای جلوگیری از بروز

چنین مشکلی میتوانیدفیش های خود را باعایق بپوشانیدویاروش مناسب تر زمین کردن

تمامی تجهیزات مداربسته از جمله DVRودوربین های شماست.

گرمای هوا:همانطور که میدانیدگرمای هوا مقاومت الکتریکی هادی ها راافزایش میدهدوبا

گرم شدن بیشترمیزان افت سیگنال شما در طول مسیربیشترخواهدشد.سعی کنیدکابلهای

خودراتاجای ممکن ازتابش مستقیم خورشیدوگرمای زیادهواانتقال دهید.

روش های رفع نویز های الکترونیکی:پیش از اطلاع ازروش های اصلاح نویز الکتریکی شما باید

دلیل دقیق به وجود امدن این نوع نویزرابشناسید.چیپ های تصویر دوربین های مداربسته

حساسیت محدودینسبت به نوردارند.این به این معناست که مقدارمشخصی نوربرای تشکیل

تصویردردوربین مداربستهنیاز خواهد بود.زمانی که نور برای تشکیل تصویر کافی نیست یک

مدار الکترونیکی به صورت خودکارسیگنال تصویرراتقویت میکند.این تقویت سیگنال باعث میشود

نویزموجوددرتصویرنیزتقویت شودکه به صورت نقاط ریزرنگی درتصویربه نظرمی رسد.پس دلیل

اصلی به وجود آمدن نویزالکترونیکی دردوربین های مدار بسته کم بودن نوردرتصویریا کم بودن

حساسیت چیپ تصویردوربین است.برای رفع این مشکل شما باید نورمحیط نصب دوربین را

افزایش دهیدویاازدوربین هایی استفاده کنیدکه حداقل نورموردنیازآنهاکمتر باشد.

دوربین تشخیص چهره

جی پی اس ماشین

دوربین حرارتی

دستبند ردیاب کودک

پکیج دوربین مداربسته  

 دوربین مداربسته مشهد

دوربین مداربسته تی وی تی

نصب دوربین مداربسته

نمایندگی هایک ویژن

دوربین PTZ چیست؟

دوربین مداربسته

پکیج دوربین مداربسته

دوربین مداربسته وریفوکال

 

پوریا بازدید : 68 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

ریست-کردن-پسورد-DVR,,آموزش ریست کردن پسوورد دستگاه DVR
فراموش کردن پسوورد یا رمز دستگاه DVR یا NVR یکی از رایج ترین مشکلات مصرف کنندگان تجهیزات حفاظتی است. در این مطلب به صورت مشروح به روشهای ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته می پردازیم.

تفاوت در روشهای بازیابی رمز دستگاه

هر یک از برندهای دوربین مداربسته روشی متفاوت برای ریست کردن رمز دارند بنابراین روشهای مختلف برای برندهای متفاوت معرفی خواهد شد. مشکل اصلی برای دستگاه های متفرقه به وجود می آید که برای برگرداندن پسوورد آنها روش مشخصی وجود ندارد. با این حال برخی از روشهای رایج برای این دستگاه ها را نیز بررسی خواهیم کرد.
ریست کردن پسوورد دستگاه های هایک ویژن
از سال 2015 به بعد و پس از بروز پاره ای مشکلات امنیتی، دوربین هایک ویژن امنیت سیستم های مداربسته خود را به شدت بالا برده. رمز پیش فرض در دستگاه های قدیمی هایک ویژن 12345 بود اما در حال حاضر دستگاه های هایک ویژن فاقد رمز پیش فرض هستند و باید رمزی پیچیده برای آنها انتخاب کرد.
برای ریست کردن رمز دستگاه های هایک ویژن نرم افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کرده و دستگاه را به کامپیوتری که نرم افزار بر روی آن نصب شده از طریق کابل LAN متصل کنید. سپس در قسمت Forget Password وارد شوید. این قسمت فایلی با پسوند xml به شما خواهد داد که باید آن را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد شده و ارسال شود.
ریست کردن پسوورد دستگاه های سامسونگ
رمز پیش فرض دستگاه های سامسونگ 4321 است. در گذشته این دستگاه ها روش های ساده تری برای ریست کردن پسورد یا ریست کردن دستگاه داشتند برای مثال برای بسیاری از مدل های قدیمی با نگه داشتن کلید های Mode و PTZ به صورت همزمان برای 5 ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد و دوباره می توانستید با رمز پیشفرض وارد دستگاه شوید.
در صورتی که دستگاه سامسونگ شما دچار مشکل شده بود بهترین کار ارسال دستگاه برای ریست کردن به نمایندگی است.
ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ
دستگاه های DVR داهوآ در گذشته دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند که بر روی همه آنها کار می کرد. به دلایل امنیتی از اشاره به این پسوورد در وبسایت خودداری می کنیم.
در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ باید به صورت مستقیم با نمایندگی آنها تماس بگیرید.

ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه
برخی از برندهای متفرقه مانند Raster، Maxron و ... در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و ... را به نام های دیگر می فروشند. برای ریست کردن پسوورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.
در دیگر دستگاه های متفرقه روش های متفاوتی برای ریست کردن پسوورد وجود دارد:
  • در آوردن باتری داخلی دستگاه: باتری روی برد دستگاه را برای چند ثانیه بردارید و مجدد در جای خود بگذارید. تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه برخواهد گشت.
  • تنظیم پین های سوزنی روی مادربرد دستگاه: با اتصال پین ها در حالتی خاص برای برخی DVR ها امکان ریست کردن آنها فراهم می شود.
  • نگه داشتن یک دکمه ریست: در برخی دستگاه ها با نگه داشتن یک دکمه ریست بر روی مادربرد دستگاه، دستگاه ریست می شود.

بهتر است در صورتی که اطلاعات فنی کافی برای این کار ندارد حتما دستگاه را برای ریست شدن به یک تعمیر کار معتبر ارائه کنید.

دوربین مداربسته تشخیص رفتار

دوربین مداربسته تشخیص رفتار: یک سیستم مدار بسته جدید در پخش هایی از انگلستان نصب شده است که میتواند رفتار مردم را تشخیص دهد.

این سیستم با شناسایی چهره مردم و فراخوانی اطلاعات هویتی اشخاص از پایگاه داده مرکزی قادر است

رفتار هرشخص را بررسی کرده و ردیابی های لازم را روی وی انجام دهد.

به عنوان مثال اگر در معابر و مکان های عمومی بین اشخاص درگیری رخ دهد این

دوربینهای مدار بسته بلا فاصله بطور اتو ماتیک اشخاص درگیر را شناسایی میکنند

و در ان واحد هشدارهای امنیتی لازم رابرای ماموران امنیتی می فرستند.

دوربینهای تشخیص رفتار

دوربینهای تشخیص رفتار این دوربینها قادرند درهر زمان حالت رفتار وچهره اشخاص رابررسی کنند و ردیابی اشخاص عصبانی ویانگران رادراولویت نظارتی قراردهند

اقای اندرورنینسون که یک کمیسرنظارت بریتانیا است، میگوید این سیستم دوربین

مدارسته میتواند حتی از فاصله نیم مایلی حالت چهره اشخاص را شناسایی وردیابی کند.

به گفته وی دوربین های مدار بسته جدید با کیفیت بالا هم اکنون در سراسر شهرهای انگلستان در حال نصب هستند.

این دوربین ها با چرخش ۳۶۰ درجه قادرند حتی در بین جمعیت های پر ازدحام چهره مردم

را تشخیص داده و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته اطلاعات چهره و رفتار هر شخص را تحلیل کنند

شایان ذکر است این سیستم ها هنوز بصورت ۱۰۰ درصدی کامل نشده اند و آزمایش ها روی کارایی آنها ادامه دارد اما تحقیقات نشان میدهد

این دوربین ها در ۹۰ درصد مواقع بدرستی عمل می کند.

سیستم های نظارت تصویری

سیستم های نظارت تصویری (دوربین مداربسته) که در دنیا به اختصار آن را CCTV  میگویند

بسرعت درحال پیشرفته ترشدن هستند. از زمان پیدایش اولین دوربین مداربسته که به

صورت جعبه ای بزرگ بود تا کنون تغییرات و قابلیت های زیادی به این سیستم ها اضافه شده است.

طی چند سال گذشته سیستم تشخیص چهره توانست دنیای دوربینها را متحول کند و روی بسیاری ازتکنولوژی دیگرنیز تاثیر بگذارد.

حال انتظار می رود قابلیت جدید تشخیص رفتار نیز بتواند در امور مختلف بکار رود.

کنترل پرسنل و کارمندان

کنترل پرسنل و کارمندان با استفاده از سیستم تشخیص چهره، از نصب دوربین مداربسته

با قابلیت تشخیص رفتار میتوان برای نظارت و کنترل بر رفتار پرسنل استفاده کرد.

این سیستمها میتوانند پرسنل با رفتار نا شایست را شناسایی کرده و از طرف دیگ رمیزان خستگی و خواب الودگی انها را بسنجد

ونتایج رابه صورت گزارش به مدیربخش مربوط اعلام کنند.به این ترتیب ضریب عملکرد

هر شخص سنجیده میشود و همین مسئله باعث بهبودی عملکرد اشخاص خواهد شد.

[ستفاده از سیستم تشخیص چهره دردوربینهای راهنمایی رانندگی] از این تکنولوژی جدید

در اینده نزدیک در سیستم های دوربین راهنمایی رانندگی هم استفاده خواهد شد.

رانندگان خطر سازاز قبیل رانندگان عصبی ویا اشخاصی که مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده اند

توسط این سیستم جدید شناسایی شده و بسته به سیاست کشورها ممکن است جرایم و مجازات های مختلفی برای انها در نظرگرفته شود.

به این ترتیب دوربینهای مدار بسته تشخیص دهنده رفتار میتوانند از تصادفات جلو گیری کنند.

[استفاده از این سیستم جدیددر مدارس و دانشگاها] از دیگر مکان های که این دوربینها میتوانند مورد استفاده قرارگیرند

دانشگاها و مدارس هستند. این سیستم میتواند بصورت اتوماتیک تنش ها و رفتارها را به

مسئولین مربوطه اعلام کند.

یکی از مزیتهای این تکنولوژی اعلام سریع برخوردهای فیزیکی بین دانش اموزان به مسئولین است.

اگر چه از دوربین های تشخیص دهنده رفتار هم اکنون تنها دولتها برای مقاصد امنیتی استفاده میکنند اما پیش بینی میشود

بزودی ورژنهای مختلف این تکنو لوژی بصورت نرم افزاری یا سخت افزاری برای استفاده در سطوح کوچکتر نیز روانه بازار شود.

ds-2cd1153g0-i

دوربین شمارشگر

میکروفون دوربین مداربسته

ds-2cd2t35fwd-i8

پشتیبانی هایک ویژن

dvr 204g-f1

لیست قیمت هایک ویژن

دوربین کیوب هایک ویژن

کابل شبکه هایک ویژن

دوربین تشخیص چهره

ذخیره ساز تحت شبکه

علت بوق زدن دوربین مداربسته

دوربین تورت

پوریا بازدید : 54 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

افزایش دهنده طول کابل شبکه چیست؟

کابل-شبکه-بیش-از-100-متر,,کابل کشی شبکه بیش از 100 متر
افزایش دهنده طول کابل شبکه یا POE Exender وسیله ایست که امکان کابلکشی شبکه برای طول های بیش از 100 متر را برای شما میسر می کند.

محدودیت کابل کشی شبکه

همانطور که احتمالا می دانید کابل کشی شبکه های شبکه CAT6 دارای محدودیت طول تا 100 متر است. این محدودیت طول 100متر برای محیط های استاندارد با درصد نویز محیطی پایین و کابل با کیفیت بالا تعریف شده، در صورتی که کیفیت کابل شما پایین باشد یا نویز الکترومغناطیسی زیادی در محیط وجود داشته باشد ممکن است متراژ مجاز کابل کشی از این مقدار به مراتب کمتر شود.

راه حل ها

راه حل های مختلفی برای افزایش طول کابل کشی در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد:
  • استفاده از سوئیچ در میانه راه: استفاده از سوئیچ میتواند طول کابل کشی شما را افزایش دهد. این افزایش نهایتا میتواند تا 5 سوئیچ متصل به هم را پوشش دهد که طول کابل کشی شما را در بهترین حال به 500 متر خواهد رساند. استفاده از سوئیچ یک عیب بزرگ دارد و آن هم نیاز به وجود برق در محل نصب سوئیچ خواهد بود. اگر مسیر کابل در یک لوله یا کانال باشد نصب سوئیچ برای تقویت سیگنال بسیار مشکل خواهد بود.
  • استفاده از روش های دیگر انتقال شبکه مانند فیبر یا آنتن: این روش بهترین جایگزین برای مسیرهای طولانی تر از 500 مترخواهد بود. در صورتی که مسیر شما بیش از 500 متر طول داشته باشد تنها راه حل، استفاده از فیبر نوری یا آنتن رادیویی برای انتقال اطلاعات خواهد بود.
  • استفاده از افزایش دهنده کابل: افزایش دهنده های طول کابل تنها در سیستم های POE کار می کنند. این دستگاه ها از طریق تغذیه POE موجود در کابل تغذیه می شوند و اطلاعات را تقویت می کنند. در بهترین حالت می توان از 5 افزایش دهنده استفاده کرد که طول کابل را نهایتا به 500 متر خواهد رساند.

مشخصات افزایش دهنده های طول کابل شبکه

افزایش دهنده های طول کابل تجهیزات بسیار ساده و کوچکی هستند که میتوانند کمک زیادی به شما در طراحی یا اجرای سیستم مداربسته کنند. این دستگاه ها نیازی به تغذیه خارجی ندارد و از طریق برق POE موجود در کابل شبکه تغذیه می شوند، پس توجه داشته باشید که استفاده از آنها در شبکه های غیر POE بی فایده است.
این دستگاه ها معمولا برای محیطهای داخلی طراحی شده اند پس در صورت نیاز به نصب آنها در محیط خارجی از باکس مناسب استفاده کنید تا دستگاه را از خطر نفوذ رطوبت و گرد و غبار در امان دارد.
افزایش-طول-کابل-شبکه,,افزایش طول کابل شبکه
نحوه اتصال کامپیوتر از طریق افزایش دهنده طول کابل

پی تو پی p2p در سیستمهای مدار بسته

پی تو پی p2p در سیستمهای مدار بسته
پی تو پی p2p در سیستمهای مدار بسته

یک شبکه کامپیوتری peer-to-peerیا p2p است که بیشترمتکی به قدرت محاسباتی

 

و پهنای باندکامپیوترهای اعضای خود است،پس تمامی کامپیوترهاserverچندکامپیوتر

توانایی و مسولیت یکسان دارند.این بر خلاف ساختارهای client  serverاست که

اطلاعات وب سایت روی یک کامپیوتر server ومردم (client) ازسراسر جهان به آن

دسترسی محدوددارند.البته ساختار p2p به طورکلی ساده تر است و تواناییهایش

در ترافیک بالای اطلاعاتی(نسبت به ساختارclient   server)کمتراست. p2p رو معمولا

(وبه اشتباه)شبکه ای تعریف می کنند که کارش وصل کردن یک کاربربه دیگری برای

انتقال فایل هایینظیر موزیکmp3،فیلم،عکس،بازی،نرم افزار توسط یکp2p client

(نرم افزار مخصوص دانلود وآپلود فایل مخصوص p2p)هست.اما این تنها یکی از کارهای

p2p هست.به طور کلی شبکه های p2p برای به اشتراک گذاشتن فایلها استفاده

میشن اما یک شبکه p2p میتونه به معنی محاسبات شبکه ای(grid computing)

یا سرویس ارسال پیام فوری(messaging  instant)باشد.

bit torrent  چیست؟

یک پروتکل(مجموعه ایBT)یا(BitTorrent) از قوانین و تعاریف انجام امور)میباشد

که اجازه میدهدشما به سرعت فایل ها را دانلود کنید،چرا که شما هم زمان دارید

قسمت هایی از ان فایل دانلود شده رابرای دیگران اپلود(پخش) می کنید.معمولا

برای توزیع فایل های با حجم Bit Torrent بالا،فایلهای پر طرفدار و فایلهایی که

به رایگان در اختیار هستند استفاده میشه واین بسیار سریعتر وارزانتراز دانلود های

معمولیست.

پوریا بازدید : 59 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

نرم افزار تشخیص چهره در سیستم های مداربسته در واقع بخشی از توانایی های برخی از نرم افزار های VMS هستند که در این مطلب در مورد صحبت خواهیم کرد.

پردازش تصویر

(برای اطلاعات بیشتر به مطلب پردازش تصویر دوربین های مداربسته مراجعه کنید)

پردازش تصویر شاخه ای از علم مخابرات است که در رابطه با آنالیز تصاویر و درک اطلاعات آن فعالیت می کند. تمام مکانیزم های هوشمند تصویری در واقع شاخه از علم پردازش تصویر به شمار می روند، از مکانیزم های ساده مانند حرکت در تصویر (Motion Detection) تا مکانیزم های پیچیده مانند تشخیص هویت از طریق عنبیه چشم (Iris identification) بخشی از علم پردازش تصویر به شمار می رود.

پردازش تصویر چهره

زمانی که صحبت از تشخیص چهره در دوربین های مداربسته می شود لایه های متفاوتی از نیاز مد نظر قرار می گیرد. شما باید با توجه به نیاز خود دقیقا مشخص کنید که انتظارتان از یک دوربین تشخیص چهره کدام یک از موارد زیر است. توجه داشته باشید که افزایش انتظارات شما در چنین سیستم هایی بسیار پرهزینه خواهد بود.

  • امکان تشخیص چهره: ممکن است منظور شما از دوربین تشخیص چهره دوربینی باشد که بتوان در تصاویر ضبط شده آن صورت افراد را تشخیص داد. در این صورت باید با توجه به نیاز خود دوربینی با لنز و روزولشن مناسب را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است مطلب برد تشخیص چهره دوربین مداربسته را بخوانید.
  • تشخیص چهره توسط دوربین: ممکن است شما نیاز داشته باشید دوربین صورت افراد را تشخیص داده و تنها از آنها عکس بگیرد. در این صورت مکانیزم ساده ای از پردازش تصویر محل صورت افراد را تشخیص داده و از صورت عکس می گیرد. این تصاویر در سیستم ضبط شما ذخیره می شوند.
  • تشخیص هویت توسط دوربین: پیچیده ترین حالت زمانی خواهد بود که شما نیاز داشته باشید دوربین گذشته از تشخیص صورت، هویت صورتها را نیز تشخیص دهد. این کار به مکانیزم پردازش تصویر نسبتا پیچیده ای نیاز خواهد داشت. میزان دقت نیز در انتخاب چنین سیستمی بسیار با اهمیت است.

روش های تشخیص هویت صورت

روشهای متفاوتی از پردازش تصویر برای تشخیص هویت افراد در سیستم های مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از این روش ها ساده هستند اما دقت بسیار پایینی دارند. برای مثال ساده ترین روش تشخیص هویت افراد از طریق چهره اندازه گیری فاصله دو چشم افراد است. این روش با دقتی حدود 1 به 60 افراد را تشخیص می دهد و البته دارای نقاط ضعفی هم هست. برای مثال ممکن است نتواند یک فرد را با و بدون عینک تشخیص دهد. روش های پیچیده تر پردازش تصویر یک آنالیز عمومی از صورت فرد را می گیرند و در نهایت اقدام به شناسایی صورت فرد می کنند. با این حال توجه داشته باشید که معمولا محدودیت های سیستم های پردازش تصویر خیلی بیشتر از چیزی است که شما در فیلم های سینمایی دیده اید! پس سطح توقعات خود را پایین بیاورید.

یک سیستم تشخیص هویت صورت به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

  • دوربین مداربسته: دوربین مداربسته باید دارای رزولوشن تصویر بالایی باشد. هرچه رزولوشن تصویر بالاتر باشد امکان تشخیص دقیقتر چهره بیشتر خواهد شد.
  • سرور: از آنجا که تمام پردازش های نرم افزاری باید در سرور انجام شود هرچه از سیستم پیچیده تری برای پردازش تصویر استفاده کنید نیاز به سرور قوی تری نیز دارید.
  • نرم افزار پردازش تصویر: نرم افزار بخش اصلی کار را انجام می دهد. نحوه نوشته شدن نرم افزار نقش بسیار زیادی در دقت نرم افراز شما دارد پس باید انتخاب اصلی شما در این بخش خواهد بود.

سیستم تشخیص هویت در دوربین مداربسته چقدر هزینه دارد؟

در حال حاضر هزینه نصب چنین سیستمی با دقت قابل قبول بسیار بالاتر از آن است که بتوانید از آن برای منزل مسکونی یا دفتر اداری خود استفاده کنید. معمولا مشتری چنین سیستم هایی ارگان های امنیتی هستند که داشتن چنین قابلیت برای آنها بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه سیستم های حفاظت تصویری فعلی را نمی توان با فیلم های سینمایی مقایسه کرد.

1.       https://hiktejarat.com/product/dhi-nvr2216-4ks2/

2.       https://hiktejarat.com/product/dh-hac-hdw1200trqp-a-0280b-s5/

3.       https://hiktejarat.com/product/dvr-204u-f1/

4.       https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h0t-it5f/

5.       https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-9544s3/

6.       https://hiktejarat.com/product/dh-ipc-hfw1230s1p-s5/

7.       https://hiktejarat.com/product/آنتن-وایرلس-میکروتیک-mantbox-19s/

8.       https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-دام-هایک-ویژ-26/

9.       https://hiktejarat.com/product/ds-2de7530iw-ae/

10.   https://hiktejarat.com/product/دوربین-بولت-3-مگاپیکسل-ds-2ce56h1t-itme/

11.   https://hiktejarat.com/product-category/cctv-camera/network-camera-ip/ip-camera-ptz/

12.   https://hiktejarat.com/lensiristutorial/

پوریا بازدید : 52 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

دانستن آمار و اطلاعات دقیقی از میزان تردد مشتریان در ساعات مختلفی از شبانه روز در مراکز و فروشگاه های بزرگ می تواند کمک شایانی به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان داشته باشد. همچنین وقوع حوادثی مانند زلزله آتش سوزی و …نیز بر ضرورت وجود سیستم های پردازش تصویر جهت نظات بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.

قابلیت شمارش افراد یکی از چندین ویژگی تکنیک پردازش تصاویر یا VCA است. VCA مخفف عبارت video content analytic است که تکنولوژی آن در برخی از دوربین های مدار بسته تحت شبکه تعبیه گردیده است. این قابلیت راه حلی شگفت انگیز و دارای ویژگی های هوشمندانه ای است که می تواند انتخابی ایده آل برای بسیاری از مراکز و سازمان های بزرگ با ضرورت شمارش افراد یا مشتریان باشد. شمارش افراد یکی از مجموعه ویژگی های دوربین های اسمارت یا هوشمند است. دوربین های با قابلیت شمارش افراد معمولا به صورت عمودی در ورودی هتل ها، سوپر مارکت ها، موزه ها و … نصب می شوند. این دوربین ها می توانند تعداد افرادی را که به مکان مورد نظر وارد و یا از آن خارج می گردند، شمارش کرده و در زمان واقعی به نمایش بگذارند. از دیگر قابلیت های VCA می توان به Traffic monitoring(جهت تشخیص توقف وسایل نقلیه، موانع ترافیکی، حرکت وسایل نقلیه خلاف جهت و…)، Motion detection(قابلیت تشخیص حرکت)، Face Detection (قابلیت تشخیص چهره) و … اشاره نمود. دوربین هایی از این دست مجهز به پردازنده های تصویری قوی هستند در نتیجه رنج قیمتی بالاتری نسبت به سایر دوربین های معمولی دارند.

نرم افزار شمارش افراد دوربین مداربسته

الگوریتم شمارش افراد در دوربین های نفر شمار

مکانیسم شمارش افراد بر اساس الگوریتم های خاص ایجاد شده در دستگاه صورت می گیرد. این الگوریتم ها خود بر پایه عواملی همچون پارامتر های ظاهری مشترک در افراد تعریف می گردند. برای مثال هر انسان دارای دو دست دو پا و سر و شانه است. و یا بر اساس استاندارد تعریف شده برای عرض شانه ها می تواند تعریف گردد. مکانیسم عملکرد آن بدین گونه است که برای مثال در مکان مورد نظر مانند درب ورودی فروشگاه یک خط فرضی در نظر گرفته می شود. به طوریکه با عبور افراد از این خط فرضی دستگاه آن را بعنوان یک رفت یا یک آمد در نظر می گیرد. همچنین دستگاه این قابلیت را دارد که جهت حرکت افراد را نیز بر اساس پردازش تغییرات موجود در تصویر  مورد بررسی قرار دهد. پس می توان جهت حرکت را نیز برای دستگاه مشخص کرد تا تنها افرادی که وارد یا خارج می شوند شمارش شوند.

برخی از مزایای این سیستم:

  1. شمارش لحظه ای تعداد واقعی مشتریان که امکان مقایسه تعداد افراد مراجعه کننده را در طول هفته با اواخر هفته میسر می سازد.
  2. امکان تشخیص ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را فرآهم می کند.
  3. هدفمندی و استراتژی های بازاریابی را بهبود می بخشد.
  4. امکان نظارت بر توزیع نیروی های انسانی را فرآهم می کند.

با توجه به اینکه هر فناوری دارای درصدی از میزان خطا می باشد می توان گفت که حداکثر دقت در شمارش افراد بر اساس نوع و مدل دوربین های تحت شبکه با قابلیت شمارش افراد یا people counting نزدیک به 98 درصد می باشد. دوربین مدار بسته هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.

1.       https://hiktejarat.com/product/tl-sg1016-سوئیچ-16-پورت-tp-link/

2.       https://hiktejarat.com/installation-of-cctv-cameras-in-offices-and-organizations/

3.       https://hiktejarat.com/smart-tracking-capability-in-hikvision-cctv/

4.       https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2t83g0-i8/

5.       https://hiktejarat.com/product/ds-2ae7230ti-a24vac/

6.       https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h0t-it1f/

7.       https://hiktejarat.com/product/ds-9632ni-i8/

8.       https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-9524s3/

پوریا بازدید : 52 سه شنبه 30 آذر 1400 نظرات (0)

ضرورت حفاظت در مقابل ورود غیر مجاز افراد در سازمان های مختلف و حتی منازل شخصی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. ورود افراد به صورت غیر مجاز به مکان های خصوصی و امنیتی می تواند عواقب مالی و …داشته باشد. این امر موجب افزایش تقاضا برای ایجاد راه حل های نظارتی، نظیر دوربین های  های مدار بسته بسیار پیشرفته ای با قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) می گردد.

تشخیص نفوذ یک تابع تحلیلی از مجموعه ویژگی های هوشمند دوربین های تحت شبکه است. اگر یک فرد وارد یک منطقه غیر مجاز مجازی و از پیش تعریف شده شود، دوربین به طور خودکار این رویداد را تشخیص می دهد و می تواند منجر به صدا درآمدن آلارم ها شود. با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، دوربین به صورت خودکار شروع به آنالیز ابعاد سوژه نفوذی می نماید، تا احیانا از ایجاد آلارم کاذب (False alarm) جلوگیری گردد. قابلیت تشخیص نفوذ برای حفاظت از مناطق تعریف شده بسیار مهم است.

عملکرد قابلیت تشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته

نحوه استفاده از این قابلیت بدین گونه است که محدوده موردنظر را با کشیدن خط فرضی مشخص می نماییم. دوربین های سری اسمارت تا 4 منطقه را می توانند پوشش دهند.  سپس می بایست Threshold و یا آستانه زمانی مورد نظر را برای دستگاه تعریف نمود. برای مثال این عدد می تواند از 0 تا 10 ثانیه باشد. آستانه زمانی، مدت زمان لازم جهت به صدا درآمدن آلارم را پس از ورود سوژه نفوذی تعیین می کند. پس از تعیین آستانه زمانی نوبت به تنظیم میزان حساسیت Sensivity می رسد که می تواند از 0 تا 100 درصد باشد. این مقدار سایز سوژه را در مقایسه با منطقه مورد نظر تعیین می کند. بدین ترتیب تنها ورود سوژه هایی با سایز از پیش تعیین شده منجر به فعال شدن آلارم می گردد.

 

تشخیص ورود غیر مجاز در دوربین مداربسته

با وجود قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) دیگر نیازی به استخدام فردی جهت نظارت بر رفت و آمد افراد در محل مورد نظر نیست که این امر تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه ها دارد.

از سایر مزایای وجود این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فعالیت های حرکتی را می توان از مکانی به مکان دیگر کنترل نمود
  • درب ورودی را میتوان تحت نظارت قرار داد
  • هشدار های اضطراری را می توان در تلفن های همراه و یا در سایر دستگاه ها دریافت نمود

شناخت کافی از نحوه عملکرد این سیستم برای بهره مندی از تمام مزایای آن بسیار اهمیت دارد. ورود این سیستم های هوشمند را می توان بعنوان تکامل دوربین های مدار بسته از سنتی به هوشمند در نظر گرفت.

https://tiamcctv.com/پهنای-باند-در-دوربین-مداربسته/13.1

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2h45fwd-izs/3.6

https://tiamcctv.com/traffic-control-system/33.2

https://tiamcctv.com/ability-to-detect-the-unattended-baggage-trigger-in-the-cctv-camera/5.2

https://tiamcctv.com/product/td-9422s3d-pe-ar3/6.1

https://tiamcctv.com/watermark-cctv/12.6

https://tiamcctv.com/exposure-to-cctv/11.4

https://tiamcctv.com/cctv-equipment-and-supplies-required/33.2

https://tiamcctv.com/about-us/21

پوریا بازدید : 49 چهارشنبه 10 آذر 1400 نظرات (0)

همه چیز درباره استاندارد ONVIF در دستگاههای نظارت تصویری

در قسمت دوم به انواع استانداردهای Onvif پرداختیم و از سازگاری کدکها گفتیم. در این قسمت کمی بیشتر به نقصها می پردازیم و سعی می کنیم با یک جمع بندی مقاله را پایان دهیم.

سرویسها و قابلیتها

ONVIF شامل سرویسهای مختلفی است که بصورت انتخابی (Optional) بوده و یا خیلی کمتر مورد پشتیبانی قرار می گیرند. سه سرویس بسیار رایج ONVIF شامل موارد زیر هستند:

  • سرویس تحلیلگر یا Analytic
  • سرویس PTZ
  • سرویس I/O

این نکته را در ذهن داشته باشید که معمولا این سرویسها یکپارچکی کمتری در مقابل سرویسهای خود شرکتها خواهند داشت و تقریبا قابلیتهای پیشرفته را شامل نمی شوند. یعنی بسیاری از موارد استفاده از تجهیزات مستقیم یک برند قابلیتهای کنترلی و سرویسهای بالا را بسیار بهتر و با قابلیتهای پیشرفته تری در اختیار کاربر می گذارند و ONVIF تنها برای رفع نیازهای اولیه و رفع مشکل یکپارچگی سیستمهای چند برندی و خروج از بن بست مناسبند.

ادعاهای نادرست در مورد انطباق ONVIF

روش صحیح و قانونی تبعیت از ONVIF و عضویت برای یک شرکت در استفاده از نسخه روز ONVIF نیاز به ثبت و گزراندن مراحلی خواهد داشت. بسیاری از شرکتها در این پروسه قرار دارند اما از آنجاییکه خود ONVIF یک سازمان کاملا قانونمند به حساب نمی آید، تعداد شرکتهای عضو و حتی اعلام پشتیبانی این استاندارد در خیلی از محصولات می تواند غیر واقعی باشد. بنابراین در خرید دوربینهای مداربسته فوق العاده ارزان قیمت یا محصولات بی نام و نشان (no-name) به قابلیت پشتیبانی یا عضویت در ONVIF توجه کنید. البته راحت ترین و سریع ترین راه برای بررسی این موضوع، جستجویی ساده در سایت رسمی ONVIF است. در سایت رسمی ONVIF در بخش برندها و محصولات سازگار می توانید برند و محصول مورد نظر را جستجو نمایید و با خیال راحت به خرید دوربین مداربسته یا تجهیزات نظارت تصویری بپردازید.

تست استاندارد ONVIF دوربین مداربسته بروشی دیگر

سازگاری ONVIF توسط خود شرکتهای سازنده دوربین مداربسته بررسی می شود و ONVIF یا سازمان دیگری این کار را انجام نمی دهد. هر شرکت هم ابزار تست ONVIF اختصاصی خودش را استفاده می نماید. ابزار بررسی کاملا ابتدایی و ساده است و کارایی بالایی ندارد. اگر تستها نتیجه درستی داشته باشند شرکتهای سازنده تجهیزات نظارت تصویری گزارشی را به موسسه ONVIF ارسال می کنند تا در لیست تجهیزات سازگار قرار گیرند.

یک مشکل رایج در گزارشات ONVIF این است که می توانند کاملا ساختگی و غلط باشند و تنها با یک اظهار ساده بدون هیچ گونه بررسی موثق، یک شرکت براحتی محصولاتش را سازگار با ONVIF اعلام نماید.

کارکرد ابتدایی ONVIF در محصولات

تقریبا تمام شرکتهای سازنده دوربین مداربسته با چیزی حدود 6000 محصول درحال حاضر(2016) از ONVIF پشتیبانی می کنند که این عدد نسبت به سال گذشته با 4000 محصول، رشد چشم گیری داشته است. در سالهای 2013 این تعداد 2700 و در سال 2012 برابر 1000 محصول بوده است. سال 2010 بعنوان شروع آمار با 400 محصول آغاز شد و رشدی سریع و قدرتمندانه در این سالها تجربه کرده است.

برای برقراری ارتباط و انتقال تصاویر ویدئویی از دوربین مداربسته به VMS تقریبا در 90 درصد موارد ONVIF جوابگو خواهد بود. بیشترین مشکل کار وقتی است که محصولات قدیمی تر به قابلیتهایی مثل تشخیص حرکت رو می آورند! در این وضعیت تقریبا برندها بخوبی عمل نمی کنند و بسته به نوع پروفایلهای منطبقشان، کمی بیش از 50 درصد محصولات عملکرد ابتدایی خواهند داشت.

مشکلات در قابلیتهای پیشرفته

در مقابل بهبود وضعیت اتصال و انتقال جریان تصویری از دوربین مداربسته به رکوردرها، قابلیتهای پیشرفته مثل تشخیص حرکت همچنان با مشکل روبرو هستند و اغلب غیر قابل اعتماد خواهند بود. ضمن اینکه بسیاری از شرکتهای سازنده VMS باید مدام سازگاری قابلیتهای پیشرفته را نیز برای پشتیبانی در ONVIF و برای هر یک از شرکتها بروز کنند. قابلیتهایی مثل کنترل PTZ، I/O و تحلیلگر ویدئویی از این یکسان سازیها و مشکلات یکپارچه سازی بیشترین ضربه را می خورند و حتی در جدیدترین پروفایل ONVIF S هنوز این مشکلات وجود دارند.

مشکل VMD

همانطور که گفتیم بسیاری از موارد بیشترین مشکل در عمل اینطور است که تصاویر ویدئویی در ONVIF خوب است اما قابلیت ارسال VMD (اتفاقات تعریف شده) از دوربین مداربسته به رکوردر وجود ندارد. این موضوع وقتی آزار دهنده تر می شود که بسیاری از VMS ها در سمت سرور (VMD) از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و این یعنی قابلیت ضبط بر اساس تشخیص حرکت که در همه محصولات رایج است با مشکل اجرا روبرو خواهد شد.

توصیه های کاربردی درباره ONVIF

توصیه می کنیم به استفاده از تجهیزات و محصولات اصطلاحا مستقیم و از برندی غیر OEM استفاده کنید که بخوبی توسط ONVIF و ترجیحا پروفایلی یکسان پشتیبانی شده باشند. در این حالت ریسک کاهش قابلیتها کم شده و اغلب می شود از قابلیتهای ویژه محصولات هم تا حدودی استفاده کرد. در صورتی که بدنبال یک دوربین مداربسته یا VMS جدید هستید، پشتیبانی از ONVIF یک فاکتور مهم در قابلیتهای محصول به حساب می آید. قطعا باید محصول مورد نظرتان را بررسی کرده و کار ترکیبی آنها را عملا تجربه نمایید اما ONVIF می تواند به سازگاری بهتر دستگاههایی که حتی پیشتر هم با هم ناسازگار بوده اند کمک نماید.

    شرکت دوربین مدار بسته     نصب دوربین مدار بسته    نمایندگی هایک ویژن

هاردیسکهای نسل سوم وسترن دیجیتال : WD PiDrive

نسل سوم هارددیسکهای وسترن دیجیتال WD PiDrive

شرکت WD، سازنده بزرگ راهکارهای ذخیره سازی و پیشتاز در تکنولوژیهای ذخیره سازها اخیرا خبر از ارائه محصولاتی با عنوان PiDrive به بازار داده است. هارددیسکهایی که با ترکیب تکنولوژی و عملکرد حافظه های microSD و درایوهای USB در سیستم عامل قرار است بعنوان راهکاری سریع و راحت عمل نماید.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

بگفته مهندس ارشد WD :

این تکنولوژی شبیه به آنچیزی است که 30 سال پیش در تبدیل هارددیسکها به عنوان اصلی ترین بخش کامپیوتر اتفاق افتاد که با ورود یا خروج فلاپی دیسکها سیستم عامل آنرا بصورت یک درایو قابل جابجایی می دید. نسل سوم راهکارهای وسترن دیجیتال با نام PiDrive از یک هارددیسک USB یا یک فلش درایو USB در اجرای سیستم عامل و بصورت Host سیستم عامل بهره می برد که دیگر اینکار نیاز شما را به داشتن چندین حافظه microSD را برطرف می نماید. ما تکنولوژیهای خود را در غالب یک تیم در این راهکار می گنجانیم.

نرم افزار اختصاصی بر اساس نصب کننده سیستم عامل NOOBS و روش نصب Raspberry Pie اجرا می شود که شامل سیستم عاملی جدید با نصبی بسیار آسان بر روی درایوهای USB می باشد. ظرفیت بالای درایو قابلیتهای خوبی مثل فضای کافی برای پروژه به همراه خواهد داشت که امکان نصب چندین هسته سیستم عاملهای متعدد و ایجاد فضاهای متعدد و مجزا را بر روی هارددیسک ممکن می سازد و در همین حال از چندین کاربر با فضاهای مجزای ایزوله نیز پشتیبانی می نماید.

Matt Richardson از شرکت Raspberry Pi نیز اعلام کرد :

طرفداران Raspberry Pi عاشق هارددیسکهای سری PiDrive خواهند شد. نتنها این یک راهکار ذخیره سازی جالب بحساب می آید بلکه فضای کاری آن از خلاقیتی بهره می برد که به کاربران امکان خلق و تجربه و لذت بیشتری در کار با Raspberry Pi خواهد بخشید.

ما خوشحالیم که با شرکت WDLabs که به تمامی تکنولوژیهای ذخیره سازی WD برای حمایت از رشد بازار مجهز است دست همکاری داده ایم. توجه این گروه بر روی آموزش و کسب دانش، اختراع و تولید محصولات جدید آنها را به یک بخش مهم در ایجاد هسته مرکزی ابزارهای جدید و ساختارهای مقیاس پذیر تبدیل کرده است.

طیف محصولات جدید

دستگاههای جدید WD PiDrive در سه ظرفیت به بازار عرضه می شوند : نسخه های هارددیسکی 375 گیگابایتی، نسخه هارددیسکی 250 گیگابایتی و نسخه فلش کارتهای 64 گیگابایتی.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

در محصولات هارددیسکی 250 و 375 گیگابایتی از کابلی برای تامین انرژی استفاده می شود. تمام محصولات اعم از هارددیسکهای WD و فلش مموریهای میکرو SD، از سیستم عامل از پیش نصب شده Raspberry Pi بهره می برند. سیستم عامل Raspberry Pi در نسخه رسمی به نام Raspbian PIXEL می تواند مستقیما از روی فلش مموریهای میکرو SD بدون نیاز به اینترنت نصب شوند و همچنین برای 5 فضای کاری مجزا بسته به فضای حافظه امکانات خواهد داشت.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

سیستم عامل PIXEL فضایی آشنا و شبیه به دسکتاپ دارد و شامل مرورگر اینترنتی، نرم افزارهای مختلف، ابزارهای برنامه نویسی، بازیها و امکانات رایج دیگر سیستم عاملهاست. فضای کاری نیز بسته به بخشهای مختلف هارددیسک بوسیله Raspbian Lite بشکل یک سیستم عامل کوچک تجهیز شده و با استفاده از خطوط دستوری برنامه نویسی در دسترس است.

هارددیسک وسترن دیجیتال WDPiDrive

تعداد صفحات : 12

درباره ما
دوربین مدار بسته / قیمت دوربین مداربسته / خرید دوربین مدرابسته / نصب دوربین مداربسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / تی وی تی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 77
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 1,969
  • بازدید کلی : 9,867